Afbeelding

Burgercomité Schaijk & Reek stopt met activiteiten

Schaijk 1.164 keer gelezen

SCHAIJK/REEK - Na een lange periode van betrokken inzet heeft het Burgercomité Schaijk & Reek besloten haar activiteiten per direct te beëindigen. “Ons doel was duidelijkheid te krijgen over hoe inwoners bij het herindelingsproces zijn betrokken en gehoord, niet om de herindeling terug te draaien. We streefden naar openheid en transparantie in de besluitvorming, maar ondanks al onze inspanningen kregen we niet de duidelijkheid waarop we hadden gehoopt”, geeft Leonard Steetsel, voorzitter van het Burgercomité, aan.

Het Burgercomité Schaijk & Reek werd opgericht om op te komen voor de inwoners tijdens de herindeling en ervoor te zorgen dat hun stem zou meetellen bij de besluitvorming. “Helaas hebben we moeten constateren dat de inbreng van velen onvoldoende is meegenomen. Dat is teleurstellend voor de lokale democratie. We hebben alles geprobeerd wat binnen onze mogelijkheden lag – van inspraak en overleg tot het indienen van bezwaren en een officieel informatieverzoek. Toch verliep het proces moeizaam en liepen we tegen veel obstakels aan. We blijven achter onze inhoudelijke punten staan, maar beseffen dat verder strijden onevenredig veel tijd en energie zou kosten.”

Daarom is besloten per direct te stoppen en het Burgercomité Schaijk & Reek op te heffen. Leonard Steetsel: “We kijken met trots terug op een periode van betrokkenheid, doorzettingsvermogen en saamhorigheid. Onze inzet was oprecht en principieel. Ook al hebben we niet bereikt wat we gehoopt hadden, we zijn trots op wat we samen hebben neergezet.
We danken iedereen die ons gesteund heeft – inwoners, vrijwilligers en sympathisanten. Samen hebben we laten zien dat burgerbetrokkenheid leeft. We hopen dat transparantie en eerlijk bestuur blijvend aandacht krijgen in onze gemeente.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant