Afbeelding

Cheque Rabobank voor vierde editie dorpspicknick in Schaijk

Schaijk 2.428 keer gelezen

SCHAIJK - Een mooi moment van verbinding en gemeenschapszin in Schaijk wordt dit jaar opnieuw mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van de ledenraad van Rabobank Oss Bernheze. Ties Coolen overhandigde onlangs namens de bank een cheque van 1.000 euro aan Bas Griffioen, initiatiefnemer van de Schaijkse dorpspicknick.

De dorpspicknick vindt zondag 7 september voor de vierde keer plaats in het centrum van Schaijk. Wat ooit begon als een kleinschalig initiatief is uitgegroeid tot een jaarlijkse bijeenkomst waar jong en oud samenkomen. Vorig jaar namen zo’n 250 Schaijkenaren deel aan de laagdrempelige picknick. Het concept is eenvoudig maar krachtig: iedereen brengt iets lekkers mee. De organisatie zorgt voor tafels, stoelen en een warm welkom. Verder zijn er extra activiteiten zoals muziek, een springkussen en een verzameling oldtimers die het dorpsplein nog feestelijker maken.

‘Ontmoeting stimuleren’
Volgens Coolen sluit het initiatief perfect aan bij de doelstelling van de ledenraad om eenzaamheid te verminderen en ontmoetingen te stimuleren. “We zijn blij dat we op deze manier kunnen bijdragen aan een traditie die mensen letterlijk en figuurlijk samen aan tafel brengt”, zegt hij.

De Dorpspicknick is een activiteit binnen het platform Natuurlijk Schaijk, dat meerdere keren per jaar bijeenkomsten organiseert voor mensen die anders alleen thuis zouden zitten, voor nieuwkomers of voor wie een uitje niet vanzelfsprekend is. De picknick is daarom voor iedereen toegankelijk - inclusief, verbindend en kosteloos. Met deze bijdrage kan de organisatie opnieuw zorgen voor een veilige, sfeervolle en gastvrije picknick midden in het dorp. De uitnodiging is helder: schuif aan, neem iets lekkers mee en geniet samen met anderen van een mooie nazomerdag.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant