Afbeelding

Jaimy Carpaij, initiatiefnemer van StadjeaandeMaas.nl: ‘Een website is een eiland in een oceaan’

Grave 1.029 keer gelezen

GRAVE - “Een website is een eiland in een oceaan. Mijn opdracht is zorgen dat veel mensen op het eiland gaan aanmeren”. Aan het woord is Jaimy Carpaij, een van de initiatiefnemers van de website Stadje aan de Maas. De website is een commercieel platform, bedacht door vier vrouwelijke ondernemers. Klanten hebben wensen en die wensen worden gekoppeld aan het aanbod van Graafse ondernemers; detailhandel, horeca, toerisme enzovoort. Het aanbod online, dat de laatste jaren steeds groter is geworden, wordt hier in zijn geheel in meegenomen. Doordat het een website is en geen folder of app, is Stadje aan de Maas maximaal flexibel.

Door Annelies Graafsma

StadjeaandeMaas.nl is een antwoord op de vraag van Centrummanagement Grave om de online citymarketing een boost te geven. Met een bijdrage van het Centrummanagement heeft Jaimy Carpaij een start kunnen maken. Ze is de ‘marketingregisseur’ en kan drie jaar rekenen op financiële steun. Jaimy Carpaij heeft een ruime ervaring op het gebied van online marketing. In meerdere steden was ze verantwoordelijk voor de online marketing en was ze consultant voor de grote Jeroen Bosch-tentoonstelling van het Noord-Brabants Museum.

Intussen woont en werkt Carpaij in Grave. Ze ziet de ‘versnippering van initiatieven’ op het terrein van promotie in Grave met lede ogen aan. “Iedereen doet zijn uiterste best om mensen naar het prachtige Grave te trekken, maar vaak zijn het initiatieven die niet op elkaar aansluiten. Ik heb contact gehad met Erik Jansen van Visit Land van Cuijk (eerder Regionaal Bureau Toerisme, red.) Visit Land van Cuijk richt zich in haar marketing op het hele gebied van het Land van Cuijk, en vooral op bijzondere plaatsen, natuur, evenementen en overnachtingen. Toerisme vooral. Met de Stichting Promotie Grave, die ook een inbedding in het Land van Cuijk zoekt, wil ik de samenwerking aangaan om het beheer van Beleef Historisch Grave onder dezelfde regie te krijgen zodat we de juiste platformen, en bij de juiste doelgroepen”.

“Een rol als regisseur past mij goed”, zegt Carpaij. “We zetten echt in op meer mensen naar de verschillende winkels en horeca trekken. Maar de combinatie met online ‘verkoop’ is noodzakelijk. Door deze combinatie zal het bezoek toenemen, is mijn verwachting. We beginnen klein maar we streven naar een honderd procent deelname. De eerste twaalf ondernemingen staan online en stapje voor stapje breiden we uit. We hebben ongeveer tachtig ondernemers in Grave, van woondesign tot kleding van horeca- tot zorg- en beautyondernemers.” Jaimy zelf is, naast marketeer, eigenaar van een Scandinavische woonwinkel in het centrum.

De ondernemers in het centrum betalen reclamebelasting. Hieruit wordt Stadje aan de Maas gefinancierd. Omdat de centrumondernemers via de belasting al een financiële bijdrage leveren, krijgen zij een korting op het abonnement op de site. Carpaij kan slim meekijken op de site en online meten. In december hoopt Jaimy Carpaij de resultaten van het eerste half jaar te kunnen presenteren.
Informatie: info@stadjeaandemaas.nl.

Uit de krant

Uit de krant