Afbeelding

Electro World De Smid viert volgende maand vijfjarig jubileum

Algemeen 529 keer gelezen

HAREN - Electro World De Smid viert volgende maand haar vijfjarig jubileum. Filiaalmanager Ronald Loeffen vertelt: “We zijn enorm gegroeid en staan niet stil. We zijn blij dat we oude en ook nieuwe klanten hebben kunnen begroeten in de afgelopen vijf jaar.” Ter ere van dat jubileum brengt Electro World De Smid een magazine uit dat volgende week wordt verspreid. 

Loeffen vertelt: “Sinds vijf jaar zijn we verder gegaan als Electro World De Smid, daarvoor waren we de Harense Smid. Als je terugkomt moet je je opnieuw uitvinden, de markt blijft veranderen en online is erg belangrijk geworden. Maar we zien het internet niet als de vijand, we omarmen het.” Loeffen gelooft in de combinatie van een fysieke winkel waar klanten producten kunnen voelen en zien en een webwinkel waar zij zich kunnen oriënteren en eventueel kunnen bestellen. “Voor veel mensen is de webshop ondersteunend, die willen toch fysiek in de winkel iets kopen.”

Ontzorgen
De fysieke winkel vindt Loeffen belangrijk, daar kunnen hij en zijn team de klant zoveel mogelijk ontzorgen. “De klant wil tegenwoordig meer weten, dus bieden wij een duidelijk en eerlijk verhaal. We ontzorgen van bezorging/installatie tot service naderhand. We verkopen niet alleen een product maar denken ook mee over alternatieven en verlenen goede service, in samenwerking met De Smid technische dienst. Daarnaast werken we ook samen met Lifestyle De Smid die het grootste assortiment tuinmeubelen en verlichting van de regio hebben, daarnaast ook fietsen en fitness apparaten. Daarmee onderscheiden we ons ten opzichte van het internet. Door de open verbinding kan de klant heerlijk rondkijken naar alle nieuwe ontwikkelingen.

Compleet verhaal
Loeffen vindt dat voor sommige producten een fysieke winkel dan ook noodzakelijk is. “We hebben bijvoorbeeld meer ruimte gemaakt voor pannen in de winkel, dat is echt een product voor vasthouden en voelen.” Ook daar komt het ontzorgen van a tot z weer terug, “We verkopen inductieplaten, maar dan heb je natuurlijk ook pannen nodig. Als je een koffiezetapparaat koopt dan hebben wij ook koffiebonen zodat je niet eerst nog langs de supermarkt hoeft.” Daarnaast is De Smid ook Sonos dealer. “Je kan de speakers zelfs in surround-opstelling horen, daar hebben we een ruime hoek voor.” Ook de rest van de winkel is ruim in opzet. “De klant kan producten goed zien en rustig bekijken.”

Ontwikkelingen
De Smid houdt ook alle laatste ontwikkelingen in de gaten. Niet alleen om deze in de winkel aan te kunnen bieden maar ook om de klant goed te informeren over alle alternatieven. Loeffen: “In de winkel worden info avonden georganiseerd, bijvoorbeeld over het wisselen van koken met gas naar elektrisch. We kijken ook mee naar hoe je kan besparen op je energierekening. Ook hierbij is het totaalpakket belangrijk; De klant wil niet alleen zuiniger koken, maar wil het juiste advies over wat er allemaal bij komt kijken. Zo begint het in de meterkast en eindigt het bij de kookplaat. Dit alles wordt geregeld door De Smid. Zo heeft de winkel ook steeds meer een adviserende rol en de volgt de aankoop vanzelf.”

Magazine
Wil je meer weten? Neem dan een kijkje in het magazine van De Smid dat volgende week huis aan huis wordt verspreid (bij iedereen die geen nee/nee- of nee/ja-sticker heeft). “Het magazine geeft een kijkje in de keuken van De Smid toen en nu”, aldus Loeffen. In de Arena van deze week is ook een aantal acties van De Smid te vinden wegens het jubileum en daarnaast zijn er tijdens het jubileumweekend van 13 tot en met 15 oktober nog meer aanbiedingen. Ook kunnen klanten elke dag prijzen winnen door de ‘kluis te kraken’. “Maar kom zeker ook langs voor de demonstraties, zoals de Jura-baristademonstratie op donderdag”, besluit Loeffen.

Uit de krant

Uit de krant