Gezien: Yes Man

Door De redactie
Film: Yes Man
Regisseur: Peyton Reed
Duur: 104 minuten
Release: 8 januari

De nieuwste film met Jim Carrey in de hoofdrol is geen hoogvlieger, maar desondanks toch zeer vermakelijk. De laatste jaren heeft Carrey zich meer toegespitst op serieuzere rollen in films als Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) en The Number 23 (2007). Daarvoor was hij veelal bekend als komiek met de meest vreemde gezichtsuitdrukkingen. Zijn laatste komedies waren Bruce Almighty (2003) en Fun with Dick and Jane (2005). Inmiddels is de acteur 47 jaar oud en keert hij terug naar het genre waarin hij groot is geworden.

Notoire nee-zegger
In de film neemt Jim Carrey de rol van Carl Allen op zich. Carl is een notoire nee-zegger. Sinds de scheiding met Stephanie (Molly Sims) drie jaar geleden, leeft hij een teruggetrokken bestaan en gaat nooit in op een uitnodiging van vrienden. Dan komt hij Nick (John Michael Higgins) tegen, een oude vriend die hij lange tijd niet gezien heeft. Nick raadt hem aan om naar een bijeenkomst te gaan van Yes Man-goeroe Terrence Bundley (Terence Stamp). Tijdens deze avond maakt Carl Allen een afspraak met zichzelf om een jaar lang overal ja op te zeggen. Dit heeft tot gevolg dat hij dezelfde avond de leuke Allison (Zooey Deschanel) ontmoet. Na die bewuste bijeenkomst lacht het leven Carl toe. Hij krijgt een relatie met Allison, hij maakt na vijf jaar eindelijk promotie, leert vliegen, Koreaans spreken en wordt populair bij iedereen in zijn naaste omgeving. Zoals te verwachten komt hij ook dingen tegen waar hij liever geen ja op zou zeggen, wat soms leidt tot vervelende situaties.

G

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws