Gezondheid

Zo blijf je thuis in vorm

Door The Stars Media

(foto: Burst)

Alle veranderingen in iemands manier van bewegen zijn gebaseerd op vier dingen: motivatie, training, voeding en rust. Motivatie is de sleutel, en met zijn kracht kunt u thuis oefenen. Dus neem een pauze voor het plaatsen van sportweddenschappen. De sportschool heeft natuurlijk het voordeel van verschillende toestellen waarmee de training optimaal is: loopbanden, hometrainers, gewichten, multifunctionele toestellen… Maar thuis trainen is ook nog altijd een goede optie, en het enige dat daarvoor nodig is, is een kleine investering in tijd en een plan. Ten eerste moet u uzelf een doel stellen: bijvoorbeeld gewichtsverlies of stolling.

U hoeft geen atleet te zijn om uw eigen fitnessroutine te plannen en uw uithoudingsvermogen te verbeteren. Je kunt beginnen met een hartverwarmende sport zoals joggen of fietsen, die beide goed zijn voor je lichaam. Thuis uw eigen fitnessruimte organiseren is eenvoudig. Je kunt ook eerder gevonden items en tools gebruiken. Dus nu gaan we je tips geven, zodat je een ruimte kunt creëren waar elke dag motiverende sporten worden beoefend. Maak wat ruimte voor jezelf zodat je in alle rust kunt sporten. Spreek een bepaald tijdstip van de dag af voor die oefening. Je kunt de oefeningen hieronder op een kaart doen of als je extra comfort wilt, wat dacht je van het kopen van een gymmap? Geloof me, het is fijn om te hebben. Als je oefeningen wilt doen met gewichten die je niet hoeft te kopen, kun je altijd bijvoorbeeld flessen of zakjes rijst gebruiken. Stoelen of krukken zijn ook geweldige trainingsmaatjes!

Soms is het fijn om niet in de wind en sneeuwstormen te hoeven slepen om naar de sportschool te gaan. Maar is het mogelijk om thuis effectief te trainen? Het hangt allemaal af van waar je tijdens je training op let en wat je zoekt in de resultaten. Je kunt thuis zeker zonder apparatuur sporten. Er zijn veel oefeningen met losse gewichten die verschillen, afhankelijk van hoe u ze uitvoert.

4 oefeningen thuis zonder gereedschap:

Opdrukken
Push-ups is een oefening die u op verschillende manieren kunt doen, afhankelijk van uw niveau. Je kunt tegen de muur duwen, tegen de bank, op je knieën of tenen, of je teen op de bank plaatsen om meer gewicht te krijgen.
1. Ga op een hoge plank staan. Plaats uw handen buiten uw lichaam, ongeveer in het midden van uw borst. Afhankelijk van met welke spiergroep je extra wilt werken, kun je smalle push-ups doen, je armen iets dichter bij je lichaam houden, of grotere afstanden tussen je handen en lichaam hebben om meer met je borstspieren te werken.
2. Bij het kiezen van het type push-up dat u wilt doen, span dan uw buikspieren, heupspieren en dijen aan. Buig tegelijkertijd uw schouder en elleboog en duw uzelf dan weer omhoog totdat u uw armen gestrekt heeft. Beheer uw beweging en werk met de juiste techniek om de gewenste resultaten te krijgen.

Dips
Dip is een oefening waarbij je werkt met driekoppige schouderspieren. Kies Houd je je knieën op de grond of je benen gestrekt.
1. Ga op een stoel of bank zitten met uw handen naar voren gericht op schouderbreedte naast uw dijen.
2. Til je billen op, strek je lichaam, knijp in je borst en buig je ellebogen.
3. Laat uw lichaam met uw armen op de grond zakken. Duw jezelf weer omhoog. Herhaling.

Stap squat
Er zijn veel manieren om te hurken. De meest voorkomende beweging is een stap vooruit of achteruit doen, springen of zijwaarts of dan met één voet.

1. Wanneer u begint, is het een goed idee om met uw voeten op schouderbreedte uit elkaar te gaan staan, zodat u een stabiele houding krijgt. Doe een stap achteruit en breng je knie naar de grond.
2. Stap achteruit en herhaal. Je traint de bilspieren, buikspieren en de voor- en achterkant van de dijen.

Plank
Planken zijn geweldig voor je buikspieren, verminderen rugpijn, vergroten de flexibiliteit, verbeteren de houding en stimuleren je metabolisme. We hebben de beste oefening voor het einde bewaard!
1. Leg uw hele lichaam op beide ellebogen en voetpoten.
2. Strek vervolgens uw rug en span uw kern.

Hopelijk hebben we je gemotiveerd om wat meer te gaan sporten. Het is nog steeds niet te laat om een gezonder lichaam toe te voegen aan uw goede voornemens voor het nieuwe jaar. Vind de perfecte plek bij u thuis en begin met trainen. Als je extra motivatie nodig hebt, kun je iemand uit je familie vragen om mee te doen. Als je alleen woont, wat dacht je ervan om samen met je vriend te sporten met behulp van sociale media? Je kunt ook gewoon alleen sporten terwijl je naar emotionele muziek luistert. Het is allemaal aan jou! Veel succes en een fijne training! Denk eraan om jezelf niet te belasten en plezier te hebben.

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties