3 trends in de entertainmentindustrie

De entertainmentindustrie is sterk aan verandering onderhevig. Het is dan ook altijd interessant om te kijken wat de trends van het moment zijn. In dit artikel lichten we een aantal verwachte trends in de entertainmentwereld uit.

1. Het gebruik van live streams
2020 markeerde de officiële doorbraak van live streams. Videocontent wint al jaren op zijn sloffen van andere vormen van content en live video’s zijn nóg geliefder. Live streams voelen authentieker aan en nodigen uit tot interactie. De populariteit van live streams is daarnaast te danken aan de brede toepasbaarheid. Je ziet het gebruik namelijk op allerlei gebieden terug.

Zo wordt het ingezet voor evenementen, in de toerismesector en door gamers. Twitch, een streamingplatform voor gamers, heeft meer dan 17,5 miljoen (!) bezoekers per dag. Ook online casino’s maken voor hun geliefde live casinospelletjes gebruik van streams.

2. Nóg meer groei in de online gokbranche
De gokbranche is al jaren in bloei. Uit een onderzoek van het CBS uit 2019 bleek zelfs dat de Nederlandse gokbranche sneller groeit dan de economie. Zeker online gokken is de laatste jaren razend populair en de rek is er nog niet uit. Zeker nu het ook mogelijk is om bij Nederlandse aanbieders online te gokken. Sinds 1 oktober 2021 is bekend welke online casino’s de goedkeuring de Nederlandse Kansspelautoriteit (de KSA) hebben gekregen. De beste casino’s met een officiële Nederlandse vergunning verschijnen op topcasinobonus.nu.

3. Toepassing van virtual reality en augmented reality
Virtual reality staat al jaren aan de vooravond van de commerciële doorbraak. Die bleef echter lang uit om meerdere redenen. Onder andere het hoge prijskaartje en de tekortkomingen van de technologie speelden daarbij een rol. Of de definitieve doorbraak van virtual reality er nu dan echt aankomt blijft afwachten, maar duidelijk is wel dat de technologie steeds vaker zal worden toegepast. Virtual reality is zeer breed inzetbaar. Voornamelijk voor de zorg, evenementen, gaming, toerisme, educatie zijn er veel mogelijkheden.

Augmented reality wordt vaak in één adem genoemd met virtual reality en de termen worden regelmatig door elkaar gehaald. Augmented reality verschilt echter wel van virtual reality: waar je bij virtual reality een volledig virtuele wereld waarneemt, zie je bij augmented reality de daadwerkelijke wereld met virtuele elementen. De hype rond Pokémon Go een aantal jaren geleden zorgde ervoor dat dit fenomeen in één klap wereldberoemd was. De welbekende Instagram- en Snapchat-filters zijn ook een voorbeeld van augmented reality. Het wordt dus al door heel veel mensen gebruikt en er komen in de toekomst waarschijnlijk alleen maar meer toepassingen bij.

Trends in entertainmentwereld zijn nooit helemaal te voorspellen
Trends in de entertainmentindustrie kunnen soms helemaal uit het niets komen. Dit helemaal accuraat voorspellen blijft dan ook lastig. Toch is er wel vaak een bepaalde tendens te zien en we achten de kans klein dat virtual en augmented reality, live streams en de online gokmarkt de komende jaren géén groei zullen doormaken.

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Meest gelezen

Laatste reacties