Senders Advies schrijft maatwerk met hoofdletters

Door Herman van Dinther

ROSMALEN - De leeftijd om achterover te leunen hebben zij niet, maar dat willen zij ook niet. De passie voor hun vak en de betrokkenheid bij de klanten waar zij advies aan geven is daarvoor veel te groot. Hard werken is voor Dré van Balsfoort en Tom Senders het adagio. Wel met plezier, dat zeker. Het behalen van voordelen voor hun klanten geeft hen de voldoening in hun werk.

Het markante kantoor van Senders Advies staat op een mooie plek in Rosmalen bij het rood-blauwe kunstwerk aan de Molenstraat. Wanneer je met een passerpunt op het kantoor staat en een cirkel trekt met een straal van dertig kilometer dan ‘vang’ je ongeveer negentig procent van het klantenbestand. Dat wil zeggen dat veel mensen uit een grote regio de weg naar het kantoor weten te vinden.
Tom (30): “Persoonlijk contact staat bij ons helemaal bovenaan omdat wij op de klant toegesneden maatwerk willen leveren. Dat geldt voor het afsluiten van hypotheken, verzekeringen en financiële dienstverlening. Met ons team van zes gekwalificeerde medewerkers zijn wij de klant met woord en daad van dienst. We zijn met zijn allen onlangs weer op examen geweest voor onze individuele specialismen, een verplichting die in de Wet Financieel Toezicht is vastgelegd. We zijn met vlag en wimpel geslaagd en met klinkende cijfers kan ik wel zeggen.” Hij zegt dit met een grijns die bijna van oor tot oor gaat.

Verzekeringen
Dré (38): “De huizenmarkt is booming en dat merken wij op alle fronten. Wanneer wij een hypotheek afsluiten voor een klant dan praten wij natuurlijk ook over een bijbehorend verzekeringspakket. Wij bieden het liefst een totaalpakket omdat we de persoonlijke situatie van de mensen hebben leren kennen bij de inventarisatie van de financiële wensen die men heeft. Onze verzekeringspoot heeft zich sterk ontwikkeld en krijgt binnenkort nog meer aandacht met schade expert Menno van Lith (39) die we onlangs hebben aangetrokken als medewerker binnendienst. Hij komt van een groot Eindhovens kantoor en brengt veel ervaring met zich mee. Met de komst van Menno kunnen we onze klanten nog beter bedienen. Wij zijn er dan ook voor de klant en niet voor de verzekeraar. Menno wordt als portefeuillebeheerder het eerste aanspreekpunt voor de klant. Bij welke vraag dan ook, een mailtje, telefoontje of even binnenwippen, Menno is er klaar voor. Hij is er om de klant te ontzorgen, dat is zijn opdracht, dat is zijn uitdaging.”

Duurder dan de bank
Dré: “We leven niet van de lucht, dat zal duidelijk zijn. Bij het regelen van een hypotheek zullen wij advieskosten in rekening brengen. Dit is bij ons heel transparant en mogelijk wat duurder dan bij de bank rechtstreeks. Maar het verschil verdienen wij voor de klant heel snel, vaak al binnen een jaar, terug. Wij kijken namelijk heel onpartijdig naar het aanbod van verschillende banken en verzekeraars. Hoe zijn de voorwaarden, wat zijn de maandlasten, hoe ligt de rente. Wij hebben entree bij de banken en kunnen heel snel handelen en hypotheken afsluiten.”
“Ja”, voegt Tom toe, “je ziet dat banken zich uit de dorpen terugtrekken en kantoren sluiten. Nu de woningmarkt weer tot in de hemel groeit, pikken banken en adviseurs de krenten uit de pap en laten de wat lastiger hypotheekaanvragen links liggen. Niet om ons op de borst te kloppen maar wij gaan gerust aan de slag met de wat afwijkende dossiers. Daar zien wij juist de uitdaging in. Zo hadden we laatst nog een schrijnend voorbeeld van een man die door toedoen van zijn ex-vrouw maar niet afkwam van zijn BKR-aantekening, terwijl hij daar in feite part noch deel aan had. Het vormde voor de man in kwestie wel een struikelblok bij het afsluiten van een hypotheek. We hebben samen gewerkt aan een helder financieel historisch overzicht waardoor een bank toch overstag is gegaan. Dat geeft ultieme voldoening en ongetwijfeld een klant voor het leven. Dat is het mooie van dit werk, daar doe je het voor.”

Maatschappelijk betrokken
“Jaarlijks maken we een potje waarin we geld stoppen om goede doelen en maatschappelijke initiatieven te ondersteunen. Ook steunen we doelen die bijvoorbeeld op initiatief van klanten worden opgezet. We streven ernaar om elk jaar weer van doel te wisselen, ook daar willen we de dynamiek in bewaren.”

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties