Zeeland

Klanten kunnen makkelijk boodschappen inspreken en bestellen

Jumbo lanceert nieuwe boodschappen-app in Google Assistent

Door Paul Verstegen van Arenalokaal.nl

ZEELAND - Jumbo lanceert in de Nederlandse versie van Google Assistent een handige boodschappen-app waarmee klanten hun boodschappen makkelijk kunnen inspreken en bestellen. Met behulp van geavanceerde voice-technologie kunnen digitale boodschappenlijstjes opgesteld en aangevuld worden. Jumbo introduceerde vorig jaar al een inmiddels veelgebruikte spraakoptie in haar bestaande mobiele app. Hiermee was zij de eerste supermarktketen met een app die óók suggesties doet voor het boodschappenlijstje.

Het is voor velen herkenbaar: tijdens het koken zie je dat de aardappels bijna op zijn. Of achter het stuur schiet je ineens te binnen dat het wc-papier op is. Snel opschrijven of een boodschappenlijstje aanmaken in de app gaat op zo’n moment niet. Dankzij de nieuwe boodschappen-app van Jumbo in de Google Assistent kun je de benodigde producten inspreken voor je het weer vergeten bent. Het enige wat je hoeft te doen, is Jumbo aanroepen in de Google Assistent door "Praat met Jumbo" te zeggen. Zodra dat gebeurd is, kun je de app openen en beginnen met inspreken: "Appels, kaas, rode wijn, spaghetti…"

Een op tien gebruikt spraakoptie
“Steeds meer Nederlanders omarmen de mogelijkheden die voice-technologie te bieden heeft”, vertelt Roy van Keulen, directeur Marketing van Jumbo. “Zo gebruikt elf procent van onze klanten de spraakoptie bij het bestellen van hun boodschappen in de bestaande Jumbo-app. Dat is behoorlijk veel, als je bedenkt dat er in Nederland nog niet zoveel voice-toepassingen zijn. Door verschillende spraakopties op meerdere platforms aan te bieden, willen we het voor de consument nóg gemakkelijker en leuker maken om boodschappen te bestellen of een boodschappenlijstje te maken voor in de winkel. Dat kan altijd en overal en bespaart bovendien erg veel tijd.”

Hoe werkt het?
Het bestellen van boodschappen in de Jumbo-app in de Google Assistent is heel eenvoudig. De klant geeft aan dat hij wil praten met Jumbo en noemt een product. De Google Assistent doet vervolgens allerlei suggesties. Na de bevestiging worden de boodschappen toegevoegd aan het boodschappenlijstje van de klant. Van Keulen: “In de bestaande app van Jumbo wordt dankbaar gebruikgemaakt van de spraakoptie: vooral doordeweeks en aan het eind van de dag. De meest gekochte artikelen zijn vooral basisproducten, zoals melk, kaas, brood en eieren.”

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties