Dit moet je vooral niet doen om hoger in Google te komen

Door 24 Webvertising

Heb je een website, dan wil je deze natuurlijk wel graag zichtbaar hebben in de zoekmachines. Geen overbodige luxe om aan de slag te gaan met Search Engine Optimization en internet marketing. Voordat je enthousiast achter de computer gaat zitten, hier 6 dingen die je in ieder geval niet moet doen om hoger in Google te komen met je website.

1. Te veel zoekwoorden gebruiken
Het gebruik van zoekwoorden is een veelgebruikte strategie voor zoekmachine optimalisatie. Maar als je zoekwoorden gebruikt is het niet nodig om je teksten er helemaal mee vol te proppen. De internetgebruiker zal dan wellicht wel op je pagina komen door de bewuste zoekterm, maar zich laten afschrikken door een overvloed op je website. Laat je niet verleiden om aan keyword stuffing te doen.

2. Niet de juiste coderingen gebruiken
Wanneer je een tekst gaat schrijven, is het belangrijk om de correcte HTML tags te gebruiken. Met deze tags kun je de functies binnen een tekst aangeven, zoals de titel of tussenkoppen. Het helpt Google om te bepalen wat de inhoud op je website is en voor wie die informatie relevant is. Vergeet dus niet je tekst op de juiste manier te coderen zoals met de H1, H2 en H3 tags voor titels en tussenkoppen.

3. Geen goede content
Klakkeloos je website volzetten met ongeïnspireerde teksten of nog erger: gekopieerde teksten. Krijg je al bezoekers op je website, dan is het niet waarschijnlijk dat ze verder willen lezen of later nog eens terugkomen als je ze niks van waarde te bieden hebt. Natuurlijk kun je inspiratie opdoen op andere website, maar het succes van je website staat of valt met het aanbieden van originele en waardevolle content.

4. Links gebruiken die niet werken
Stel: je schrijft een artikel over rondreizen in Afrika. Als aanvullende informatie link je naar aanbieders van reizen naar Afrika, de Afrikaanse ambassade en webshops waar je reisspullen kunt kopen. Zoekmachines houden ervan dat je links gebruikt om informatie te bieden aan de internetgebruiker. Maar wanneer de links niet meer werken dan verliest je website aan kwaliteit en dat kan er voor zorgen dat je website op lagere posities komt te staan in de zoekmachines.

5. Niet kijken naar resultaten
Wanneer je hard hebt gewerkt aan SEO zoekmachine optimalisatie, is het goed om de resultaten van je website te analyseren. Meten is weten! Waar komen je bezoekers vandaan, op welke manier komen ze op jouw website terecht en hoe klikken ze door binnen de website? Deze informatie kun je vervolgens inzetten om je website te laten groeien. Er zijn verschillende tools die je kunnen helpen bij het verzamelen van deze data, zoals Google Analytics.

6. Te snel resultaat verwachten
Van een nieuwe website kun je niet verwachten dat die meteen op de eerste positie staat in de zoekmachines. Het ontwikkelen en toepassen van een goede SEO strategie is een tijdrovend klusje, vooral als je bij nul begint. Je hoeft echt niet iedere dag briljante content te plaatsen. Maar geef niet op! Met een flinke portie doorzettingsvermogen en een consequente werkwijze zul je langzaam maar zeker resultaten gaan zien.

 

|Doorsturen

Uw reactie


Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties