Schaijk

INGEZONDEN: Rotzooi trappen

Door Nico Degen

Heeft u nu ook het gevoel dat er een paar vervelende mensen zich hebben voorgenomen om eens lekker rotzooi te trappen en daarmee burgers aan te trekken die graag een rel willen meemaken? Een inhoudsloze maar daarom niet minder storende onderneming ter meerdere glorie van van ja van wat en wie eigenlijk? Zeker als u weet dat (aldus de provincie) het bepaald niet uitgesloten is dat de Maashorst op termijn heringedeeld zal worden met Oss.

Dan ontstaan er meer partijen dan ooit in een gemeenteraad waarbij kiezers dan vaak op lokale partijen zullen stemmen. Democratie in topvorm met als gevolg dat er binnen de gemeenteraad afsplitsingen volgen. Afsplitsingen die, zo redeneert men, de plaatselijke belangen beter vertegenwoordigen. Echter in werkelijkheid de democratie ondergraven. Een soort politieke stamppot waarvan niemand de inhoud herkend. Het gaat dan niet meer over besturen, maar over hard schreeuwen, ongeveer zoals u nu al een beetje kan waarnemen. Behoorlijk bestuur kan een gemeente doen floreren maar, bij het streven naar wanorde zijn juist de meest kwetsbare burgers de klos.

Nico Degen
Schaijk

|Doorsturen

Carel

2019-09-04 08:35:28

Goed verhaal zeg....hahahaha

Anton Coolen

2019-09-04 11:46:00

 Ja, Carel. Objectief, geen enkel eigen belang, echte Schaijkenaar, erudiet en zeker niet te vergeten altijd openstaand en respect hebbend voor andermans mening. Dit is toch in het kort hoe een ieder die een andere mening dan Drs. N. Degen heeft over hem denkt. Daarnaast: ook zeker niet te vergeten dat hij nooit op de man speelt.  

Wij kunnen dus nog veel leren van deze oude wijze man...

Blijf gezond.

Nico Degen

2019-09-04 12:21:56

Ja Carel zegt dhr. Coolen op hetgeen Carel schrijft. Dat Carel helemaal inhoudsloos reageert maakt hem niet zoveel uit. Er staat: “Dan ontstaan er meer partijen dan ooit in een gemeenteraad waarbij kiezers dan vaak op lokale partijen zullen stemmen. Democratie in topvorm met als gevolg dat er binnen de gemeenteraad afsplitsingen volgen. Afsplitsingen die, zo redeneert men, de plaatselijke belangen beter vertegenwoordigen.” Bij deze opstelling is er sprake van een conclusie op basis van de gevolgen van herindelen. Als u het hier niet mee eens bent, bent u het met echt gepasseerde feitelijkheden oneens.

In uw reactie geachte heer Coolen heeft u het over anderen die op de man spelen. Ik zou u willen voorstellen uw reactie nog eens na te lezen en u af te vragen wie hier op de man speelt. Het is duidelijk, terwijl uw reactie niet anders inhoud dan op de persoon spelen verwijt u het een ander.

Nico Degen

2019-09-04 17:44:31

Ter aanvulling van mijn ingezonden stuk, het gaat hier om de gevolgen van herindelen op een wat langere termijn. En daarover had ik graag van Carel en Anton hun inzicht willen lezen. Laten we wel wezen er gaat tussen Landerd en welke andere gemeente(m) binnenkort een herindeling plaatsvinden. Indien alle gemeenteraadsleden van Oss of Uden plaats zouden nemen in de nieuwe gemeenteraad is het vormen van een deelraad zoals in veel grotere gemeenten nu al functioneert, onvermijdelijk. Daar zouden we het eigenlijk over moeten hebben en niet kissebissen over andere zaken. Kom eens met jullie mening over de dag na.

Carel

2019-09-05 17:34:35

Herindelen voor langere termijn?!. Uden/zeeland naar Meierijstad en Schaijk/reek naar Oss. Dan heb je twee grote gemeentes van boven de 100.000 inwoners i.p.v. Groot Uden met 55.000 inwoners. Groot Uden kan geen vuist maken en heeft op langere termijn geen bestaansrecht. Gebruik je gezond verstand, doe het gelijk goed en zeg houwdoe tegen maashorst gemeente

Nico Degen

2019-09-05 22:46:26

Vooral niet de door jou gekozen vertegenwoordigers in je eigen gemeente respecteren Carel. In plaats van de zaken in perspectief te zien ga je over cijfertjes schrijven en die zijn niet de meest betrouwbare bron en bovendien zijn er meer factoren die meespelen. En als ik over deelraden je mening vraag, kom je met een gemeente die daar in de nabije toekomst wel aan toe zal zijn. En wie zullen jou in welke deelraad op welke wijze vertegenwoordigen.

Anton Coolen

2019-09-06 08:52:00

Carel,

Zoals aangegeven, dhr. Degen heeft  altijd volop begrip aangaande de mening van een ander en gaat daar ook altijd positief mee om. Zijn eeuwig gelijk vindt hij zeker niet altijd zijn gelijk, na een eerlijke discussie.

Op basis van argumenten zal hij ook altijd zijn mening bijstellen.

Wij kunnen veel leren van deze wijze oude man.

PS: Bijzaak uiteraard. Luijtenbroek legaliseren bij samenvoeging met UDEN. Bij samenvoeging Schaijk met Oss is dat zeker niet mogelijk. Gelukkig, dhr.Degen  is objectief. Klasse.

Nico Degen

2019-09-06 13:58:37

Beste heer Coolen, de nonsens druipen ook hier weer vanaf. Neemt u mij niet al te zeer kwalijk dat ik met uw scheefdenkerij met de daaruit voortvloeiende onzinnige conclusies niet kan verenigen. Dat u mij een aantal eigenschappen toedicht is geheel en al voor uw rekening. Als ik verzoek om de mening van lezers over de te vormen deelraden krijg ik het gebruikelijke riedeltje die uw reacties schijn te moet bevatten. Jammer hoor, als u uw kwaliteiten van af heden eens positief zou kunnen aanwenden zou u misschien ook wat aan het herindelingsproces kunnen bijdragen. Probeer het eens. Zal in het begin niet makkelijk zijn, echter de aanhouder wint.

Anton Coolen

2019-09-06 22:24:33

Carel ,

Wederom een goed verhaal en een bevestiging van zijn altijd positieve houding. Kunnen wij veel van leren .

Klasse.

Nico Degen

2019-09-06 22:54:42

Als u beste heer Coolen, een beter verhaal heeft over herindelen en de keuze van het college en de raad, laat u het ons dan weten maar laat uw frusstraties niet uit aan mensen met een andere mening. Ik was al getuige van uw gebrek aan politiek inzicht in maart 2014. Samenwerken betekent nu eenmaal niet, dat dit onder uw leiding dient te gebeuren. Daarvoor zou u zich beschikbaar moeten stellen.

Anton Coolen

2019-09-07 08:11:15

Carel,

Wij worden weer op onze wenken bediend door heer Degen.

Zoals altijd opbouwend en zeker geen suggestieve onzinnige verwijten. Het gaat hem alleen om het algemeen belang. Kunnen veel mensen in de plaatselijke politiek van leren.

Een wijs man die geniet van het leven op het mooie Luijtenbroek.

Hopelijk mogen wij nog heel lang gebruikmaken van zijn goede adviezen.

Prettig weekend.

Carel

2019-09-07 10:34:07

tja....nico kan zo de politiek in

Nico Degen

2019-09-07 23:00:29

Wat een slechte verliezers.

Anton Coolen

2019-09-08 09:19:46

Carel,

Zo kennen wij onze wijze man.

Krachtige en duidelijke analyse met Onderbouwing.

Zeker aangaande zijn opinie m.b.t. Luijtenbroek.

Sorry dat ik vergeten ben ook aan te geven dat hij een superanalyticus is.

Nogmaals dankbaar dat wij deze wijze Erudiete man in ons midden hebben.

Kunnen wij veel van leren, nederigheid past ons allemaal naar deze bijzondere wijze man.

Blijf gezond.

Nico Degen

2019-09-08 11:24:09

Zie je wel!

Anton Coolen

2019-09-08 19:01:53

Carel,

Nu stop ik met complimenten geven aan Dhr Degen. Ben bang dat het anders niet geloofwaardig overkomt. Dat zou heel jammer zijn. Laatste bericht aangaande zijn ingezonden tekst???

Groeten uit Frankrijk.

PS: Jouw verhaal is heel duidelijk en goed.

Blijf gezond.

Nico Degen

2019-09-08 19:33:33

In ieder grapje zit een ondergrond van waarheid, zelfs op vacakantie.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties