Schaijk

INGEZONDEN: De strijd is nog niet gestreden

Door Arie de Kleijn

We zitten nu in de zogenoemde zienswijze procedure. Volgens burgemeester Bakermans wordt vanuit Schaijk aangegeven dat ze liever bij Oss willen horen. Tevens staat de naam Maashorst ter discussie. Het feit dat er niet geluisterd wordt naar heel veel mensen uit Schaijk steekt enorm. In Schaijk willen wij onze eigen keuze maken.

Eerder schreef burgemeester Bakermans in de Arena dat de inwoners uit Schaijk een referendum kunnen aanvragen als ze niet willen fuseren met Uden. Nou dat gaan we zeker doen! En iedereen zal er vrede mee hebben als de meerderheid voor Oss of Uden kiest. Inmiddels hebben zo’n 1500 mensen uit Schaijk, allemaal stemgerechtigd, de petitie “Schaijk hoort bij Oss en niet bij Uden” getekend. Sommigen met veel overtuiging, sommigen uit boosheid, sommigen met droefheid, maar allemaal omdat ze vinden dat zij de keuze moeten kunnen maken.

Deze week hebben we in Schaijk huis aan huis een poster bezorgd. Hierop kunt u zien waar we staan in het herindelingsproces. De strijd is nog niet gestreden. En u kunt de petitie nog steeds steunen. Straks gaan we de lijst met handtekeningen inleveren tegelijk met een zienswijze. Zorg ervoor dat ook uw stem daarbij zal staan. Als we massaal onze stem laten klinken, moeten ze wel luisteren. Kijk nog eens naar bijgaand plaatje en trek uw conclusie.

Daarom: steun de strijd. Laat weten dat jouw stem gehoord moet worden. Schaijk moet de keuze krijgen. Steun de petitie en zorg dat ze ons de beslissende stem gaan geven. We laten ons de mond niet snoeren. De strijd is nog niet gestreden.

Arie de Kleijn
Actiegroep Schaijk hoort bij Oss

|Doorsturen

Carel

2019-12-09 19:10:16

Goed bezig Arie....ik ben het met je eens, ik ben de dorpspolitiek, incompetentie, 'ons kent ons' , 'wij weten het beter dan het gewone volk' , voorliegen (wordt Uden ipv maashorst) zat. En ook nog de vraag stellen waar het gemeentehuis komt. Tja....ff denke....zal ik het maar verklappen?....Uden!!!!!

Smous

2019-12-11 07:35:55

En het kan weer beginnen...... wat een kinderpolitiek zeg. Schaijk is het er weer eens niet mee eens. Beste Arie, is het echt nodig om huis aan huis posters te gaan verspreiden om inwoners van Schaijk mee te krijgen in jullie strijd? Hebben jullie niet genoeg handtekeningen opgehaald op de markt?

Kijk nou toch eens vooruit en anders Schaijk mooi naar Oss laten gaan en Zeeland naar Uden waar het hoort. Zijn we van deze dure discussie ook weer af en kunnen we de gemeentelijke centen nuttig gaan besteden!!!

Annie

2019-12-11 14:51:16

Smous, 

Klopt. Uitstekend: Schaijk naar Oss. Zie BD van 11-12-2019. Wat een waarheden.

nico degen

2019-12-11 16:51:29

Of we bij Uden of Oss gaan horen, de boodschap is samen werken met andere voormalige gemeenten in één gemeenteraad. Door in ons eigen Landerd al een scheiding aan te willen brengen geven jullie aan hoe onverdraagzaam jullie zijn. Schaijk Zeeland en Reek, of jullie dit nu prettig of niet vinden, behoren tot dezelfde gemeente en de een is niet beter dan de ander. Dat er politici zijn die de boel opstoken en de bevolking misbruiken door in te spelen op niet bestaande verschillen moet toch zo lagzamerhand iedereen duidelijk zijn.

Fvborkrelfvd@nl.

2019-12-11 21:21:20

Zeker schaijk oss 

zeeland uden .

anton coolen

2019-12-11 21:38:45

Oude brombeer is weer wakker.
Altijd negatief! Daarnaast altijd onverdraagzaam.

Voor de duidelijkheid, er is een verschil tussen Schaijk en Zeeland. Blijkbaar is dat kwartje bij hem nooit gevallen.

Dat was het weer! Eerste en laatste reactie op deze berichtgeving. Anders gaat onze brombeer, vanuit zijn vakantiehuis Luijtenbroek, weer in herhalingen vallen.

Er is maar één gelijk en dat is zijn gelijk. Heel fijn voor onze brombeer.

Blijf gezond en prettige feestdagen. 

nico degen

2019-12-11 23:05:19

Zelfs een zin als: "Of we bij Uden of Oss gaan horen, de boodschap is samen werken met andere voormalige gemeenten in één gemeenteraad." Volgens onze villabewoner is dit negatief. Wel Beste Anton het staat iedereen vrij om te bepalen of hij wil deelnemen aan samenwerking in de nieuwe gemeente. En verder is hij van mening dat zijn woorden definitief zijn daar wenst deze superarogant geval niet op terug te komen. Voor mensen met een andere mening is in zijn wereld geen plaats. 

Carel

2019-12-12 11:44:49

Als landerd fuseert met Uden dan heb je geen gemeente Landerd meer. Dan is Schaijk Schaijk en Zeeland Zeeland die onder Uden vallen.

Het is dus onzin dan na de fusie de nieuwe gemeente bestaat uit uden en landerd. 

annie

2019-12-12 22:24:48

Zie morgen het BD 13-12-2020 

Wat een waarheden!

Oud-wethouder Uden en huidig burgemeester Landerd  heeft het spel tot nu toe slim gespeeld. Top van een politicus, maar geen Burgemeester.

Inwoners van Schaijk spelen niet mee in zijn spel.

nico degen

2019-12-12 23:45:50

Slimme Carel er staat voormalige gemeenten. Geen Landerd meer, maar alle dorpen blijven in de nieuwe gemeenteraad hun stem houden. En wat Annie betreft stiekem iets roepen met alleen je voornaam verteld ons precies dat je absoluut niet uit naam van de burgers in schaijk spreekt.

Jo

2019-12-13 12:42:53

Exact Annie, Bakermans is niet burgemeester waardig! Hij zou iedere twijfel weg moeten halen en dat doet hij niet en geeft ook geen voortouw hierin. Alles was dusdanig opgesteld dat het Uden MOEST worden en tegengeluiden werden afgewimpeld onder het mom "de kiezer heeft al gekozen". Dat Maashorst vooruit feitelijk alleen zetelwinst in Zeeland heeft gehaald en dat het referendum bagger was en op valse info is opgesteld wordt maar ff vergeten....De burger mag / kan kennelijk de keuze niet maken (b)lijkt!

Triest dat het maar kennelijk wel de realiteit!

Hoe doen ze met de poen met vraagteken

2019-12-15 11:00:30

Nog steeds heb ik nergens kunnen nakijken wat de financiële consequenties zullen zijn van al dat gekissebis.

Maar ook en vooral. Wat kost het om bij Oss te gaan horen?

Ik heb namelijk sterk de indruk op basis van mijn gevoel hierover.

Dat er begrotingtekorten zijn en verminderde inkomsten.

Nergens heb ik een analyse daarvan gezien.

Nee, ik heb daar geen tijd voor. Tot nu toe heb ik alleen maar op het persoonlijke vlak tegenwerking ervaren van bepaalde leden.

Leden die de wet hebben overtreden en gewoon verder gaan met verkondigen dat alle voorwaarden is voldaan. Terwijl dat helemaal niet waar is.

Wat mijn eenvoudige vraag is. Naar aanleiding van dat alle optie zijn vergeleken. Dan zou in die vergelijking dus ook die financiële analyse betrokken moeten zijn.

Maar tot nu toe alleen maar het ene protest na het andere.

Dat is om politiek gezien, om gek van te worden.

Is er ergens een antwoord op die vraag over de financiële consequenties?

Verder heb ik geen tijd om strijd te voeren die alleen maar veel kost en geen antwoord geeft. Wat kost het en wat levert het op?

Alvast prettige feestdagen en het zou zo fijn zijn om iets meer privé te kunnen genieten van mijn directe omgeving zonder gedoe. Informatie zou wel zo rustgevend kunnen zijn.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen