Landerd

'Ruim 200 mensen hebben inmiddels handtekening gezet voor referendumaanvraag'

Door Sergio Boutkan van Arenalokaal.nl

LANDERD - Ruim 200 mensen hebben inmiddels hun handtekening gezet voor de aanvraag van een raadgevend referendum over de herindelingskoers van de gemeente Landerd. Dat liet burgemeester Marnix Bakermans dinsdagmiddag desgevraagd weten. Om de referendumaanvraag mogelijk te maken is volgens de Landerdse referendumverordening een minimum aantal van 437 handtekeningen vereist. Daarna zal de gemeenteraad bepalen of de volksraadpleging ook daadwerkelijk plaatsvindt.

De actiegroep Schaijk hoort bij Oss diende onlangs bij de gemeente een verzoek in om een referendum mogelijk te maken, waarbij de inwoners van Reek, Schaijk en Zeeland per kern hun voorkeur kunnen uitspreken voor aansluiting bij de gemeente Uden of Oss. Het college van B & W besloot hierop om voor een periode van vier weken, van 22 januari tot 19 februari, standaardformulieren voor de zogeheten ondersteuningsverklaring ter beschikking te stellen. Deze formulieren kunnen worden ondertekend aan de balie Burgerzaken in het gemeentehuis in Zeeland, van maandag tot en met vrijdag van 9 tot 12 uur, woensdagmiddag van 13.30 tot 16 uur en dinsdagavond van 16.30 tot 19.30 uur.

12 februari in Raadhuis Schaijk
Verder worden inwoners eenmalig in de gelegenheid gesteld om in Schaijk hun handtekening te zetten, op woensdag 12 februari van 14 tot 21 uur in het Raadhuis.

Inwoners die een verklaring willen ondertekenen moeten kiesgerechtigd zijn en zich legitimeren met een geldig identiteitsbewijs.

|Doorsturen

Actiegroep Schaijk hoort bij Oss

2020-02-12 08:01:33

Vandaag tekenen voor referendum. Niet vergeten!

De teller staat nu op 241 handtekeningen. 
Nog 196 te gaan, dat moet vandaag gaan lukken! 

nico degen

2020-02-12 08:23:05

Laat u niet dwingen om kapitaal te vernietigen Schaijk blijft gelukkig Schaijk en hoort bij Schaijk.

anton coolen

2020-02-12 09:42:09

Heer Degen, 

Wat heeft uw bericht nu te maken met het referendum.

De vraag is alleen : Wilt U naar Uden of Oss?

:::Zo legitiem ::::

Kwartje nog steeds niet bij u op uw vakantiepark gevallen?

Blijf gezond.

nico degen

2020-02-12 13:34:44

Precies zoals ik schreef. Deze maal denkt Anton dat hij mensen kan dwingen om een keuze te maken en verklaart de mensen die zijn opdrachten niet wensen uit te voeren, als mensen waarbij het kwartje nog niet is gevallen. Wel is het zo dat hij in een kapitale villa woont en misschien daarom iedere maal vermeld dat ik op een vacantiepark woon. Beste mensen dat is Anton Coolen ten voeten uit.
Laat niemand u dwingen om welke keuze dan ook te maken.

anton coolen

2020-02-12 15:05:50

Zo ziet u, u kunt echt niet lezen. Ik laat eenieder vrij in diens keuze of zelfs geen keuze te maken.

Wat mijn bewoning betreft: wat een onzin wederom (totaal niet relevant). Wat gaat er toch om in uw hoofdje? Frustratie misschien?

Met de opmerking Vakantiepark geef ik aan dat u een gast bent in Schaijk en officieel niet woont op het vakantiepark. U wordt daar gedoogd. Dus geef netjes het adres aan waar u bent ingeschreven. Heb ik al eerder aangegeven. Dus gedraag u als een gast en geen verordenaar.

Dat u een voorstander bent van Uden, mijn zegen hebt u. Ik heb persoonlijk geen echte voorkeur, doch ik vind dat ik en de inwoners van Schaijk moeten kunnen kiezen zoals beloofd. Dat kwartje is bij u nog steeds niet gevallen...

Laat een ieder kiezen! Vandaag in het raadhuis, dat juridisch deel uitmaakt van het gemeentehuis. 

Nogmaals, ik heb persoonlijk niets tegen u. Maar uw inzendingen zijn voor veel mensen dikwijls een niet te volgen raadsel van negatief zijn.

De mensen staan momenteel in de rij bij het Raadhuis (14.40 uur). Ga maar eens kijken. Dat kan geen toeval zijn ondanks alle tegenwerking van uw vrienden, inclusief de burgemeester.

Veel plezier op uw vakantieadres. 

Ik reageer verder niet meer op deze inzending.

nico degen

2020-02-12 17:35:27

De woorden van een leugenaar hebben geen enkele waarde.

Jo

2020-02-12 19:18:40

@Nico Degen, “laat u niet dwingen”!? Dat is nu juist wat we niet willen, gedwongen worden naar Uden te gaan, dat is juist de essentie van de hele discussie. 

zuurpruim

Carel

2020-02-12 19:24:54

@zuurpruim..nee hoor, Anton is geen leugenaar, er staat echt een flinke rij..goed bezig daar 

nico degen

2020-02-13 09:43:17

Goh, wat ben jij simpel. Hij gebruikt zinnen waarvan iedereen kan zien dat er een rij staat, en mengt de rest, heel sluw, doorspekt met leugens. Dat is Coolen ten voeten uit. En verder wat zonder naam schrijft is onzinnig, immers had het andersom geweest, dus Oss, waren er ook mensen geweest die zich gedwongen voelde. Je kan het als gemeenteraad nooit iedereen naar de zin maken.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen