Reek

RPP-frontman Harold van den Broek kraakt Aldi-onderzoek

'Dat wat we wilden onderzoeken, is niet onderzocht'

Door Sergio Boutkan van Arenalokaal.nl

Harold van den Broek op bedrijventerrein Reek-Zuid.

REEK - Harold van den Broek, frontman van de RPP, is niet onverdeeld positief over de effectenanalyse over de komst van een Aldi op Reek-Zuid. “Het rapport is ver onder de maat”, baalt hij. “Een onderzoek kun je het niet echt noemen. Het geeft geen antwoord op de vragen die we juist beantwoord wilden hebben. Er is niet onderzocht waar de burgers van Reek, Zeeland en Schaijk hun boodschappen doen, wat de leefbaarheid op lokaal niveau inhoudt en de regionale ruimte in winkelmeters. De analyse is op punten zelfs erg suggestief. Dat wat wij wilden onderzoeken, is niet onderzocht en dat is erg jammer. Eigenlijk zijn we nog steeds net zover als een paar maanden geleden.”

Toch hoeft de analyse wat betreft de RPP niet direct de prullenbak in. “Er zijn voldoende aanknopingspunten waarmee we verder aan de slag kunnen en moeten”, stelt hij. “Wij blijven in kansen en mogelijkheden denken. Niet alleen voor Reek, maar voor de hele gemeente Landerd.”

|Doorsturen

anton coolen

2017-11-15 21:07:46

Beste Harold,

Allereerst, zoals eerder aangegeven, ben ik niet tegen een Aldi, AH of Jumbo. Van mij mogen ze er allemaal komen. Vrije marktwerking doet uiteraard zijn werk. Doch u bent vergeten dat uw partij zelf in het verleden afspraken en beleid heeft gemaakt dat er geen Aldi kan komen in Reek. Dit in de tijd van uw wethouder School, onder aanvoering van o.a. de RPP-fractie.

Nu iets anders. Ik denk dat u moet zeggen: ik heb niet de antwoorden gekregen die ik c.q. de RPP had willen hebben. Dat is iets anders dan dat de juiste vragen niet zijn gesteld. 

Het is en was allemaal zo voorspelbaar aangaande het onderzoek. Dat is ook de reden dat u het juist hebt dat u net zover bent dan 3 maanden terug.

Gelukkig gaat er een beslissing komen voor de raadsverkiezingen. Dus dit als inzet van de verkiezingen is gelukkig geen item. Wel uiteraard hoe u omgaat met de herindeling. Als u kiest voor opsplitsen. Toch een kans voor een Aldi in Reek, want in Haren (gemeente Oss) is het wel gelukt. Aldaar is dus blijkbaar of schijnbaar een ander beleid? Succes. 

Blijf gezond.

Jan Willem Polman

2017-11-16 10:51:44

Wie heeft de opdracht tot onderzoek gegeven en neemt genoegen met een rapport dat onder de maat is. Rekening pas betalen als er een goed onderbouwd rapport ligt dat antwoord opde gestelde vragen geeft

Reekenaar

2017-11-16 19:23:26

Eerst gaat RPP vol voor het centrumplan voor Schaijk en laat Reek leeg achter. Gelukkig kan er 18 maart weer gestemd worden. #zonde 

Arjan

2017-11-19 13:30:44

Met de RPP in de coalitie was de Aldi al lang geregeld.

Nu wordt het geblokkeerd door Herindelen, CDA en DS'69 voor Schaijkse en Zeelandse (supermarkt) belangen.
Herindelen heeft Reek alleen nog maar ellende gebracht o.a. met het laten klappen van de vorige coalitie.

Ja, gelukkig kan er op 18 maart weer gestemd worden en is er weer kans op een coalitie met de RPP, zodat Reek een supermarkt krijgt.

anton coolen

2017-11-19 19:22:09

Beste Arjan,

Met uw uitleg en onzin zou ik ook anoniem blijven...

Arjan

2017-11-19 20:34:23

Gaat Herindelen dan voor de Aldi in Reek stemmen?

Arjan

2017-11-19 21:02:53

Reek moet het trouwens niet hebben van de gemeente Oss: die hebben op de parkeerplaats op A59 'Raststätte Geffen' getorpedeerd: een moderne mix onder één dak van Aldi, een paar restaurantformules, VVV-post en afhaalpunt voor pakketjes.

Het afgebrande 'Geffense Barierre' blijft er troosteloos bij liggen.


In Oss hebben ze de hedendaagse wensen van consumenten nog duidelijk niet begrepen...

anton coolen

2017-11-19 21:08:36

Wat moet wij met uw opmerkingen? Daarnaast anoniem.

Misschien: Zalig de armen van geest. Zij behoren het rijk der hemelen.

Wat mij betreft discussie met u gesloten.

Blijf gezond.

Nico Degen

2017-11-19 23:20:02

Waarom bekijken de voor en tegenstanders het niet onbevooroordeelde kant. Daarvoor zijn vergelijkingen het middel. Wij woonde in Amsterdam recht tegenover de ingang van Artis aquarium om bij de Bijenkorf, AH, Coop, Simon de Wit, C&A, de Gruyter, Vroom en dreesman, Hema enz. enz. e om te kunnen winkelen was je we met de fiets, tram of auto toch gauw 40 minuten onderweg.

Om een winkel te starten moest in verband met een concurrentiebeding toestemming hebben van de gemeente Amsterdam.

Gelukkig zijn, in de gemeente Landerd, alle winkels goed bereikbaar en nu we net zijn gestart met het centrumplan Schaijk, moeten we de investeerders ook een goede kans geven. U mag van mij aannemen dat de lasten aan de hoge kant zijn. En het kan op dit ogenblik niet de bedoeling zijn om dit prachtige initiatief te ondergraven. Wellicht is op een later moment wel een mogelijkheid.

Arjan

2017-11-20 08:21:49

Ten eerste: ik ga nooit naar Schaijk naar de supermarkt. Het centrum van schaijk met de auto met alle sluizen en slingers amper bereikbaar. Het centrum van Zeeland en Grave zijn veel beter bereikbaar.

Ten tweede: De mensen die naar de Aldi Reek gaan zijn juist mensen uit de streek die - vanaf de N324/N277 - SNEL iets willen halen. Voor deze mensen zijn de supermarkten in Schaijk geen optie. Het postkantoor is na werktijd zelfs dicht. De mensen uit Schaijk die naar de Aldi willen kunnen nu ook naar Zeeland. Kortom de Reekse Aldi is amper een bedreiging voor deze supermarkten.

Ten derde: na de herindeling zijn Schaijk en Zeeland de kleine partij t.o.v. van Uden/Oss. Hoe voelt het dan als de grotere dorpen het centrum van Schaijk/Zeeland gaan knijpen uit puur eigenbelang?
En dan is sollidariteit tussen de dorpen van groot belang! Niet ieder voor zich en de anderen kunnen stikken.

Arjan uit Schaijk

2017-11-20 11:47:54

Beste Arjan uit Reek,

Ik zou als ik u was nu naar het postkantoor gaan ipv uw onsamenhangende plempsel hier te plaatsen.

Al uw argumenten slaan kant noch wal en lijken puur uit onderbuik gerommel voort te komen.

De groeten uit het mooie Schaijk.

Gravin

2017-11-21 14:11:57

Beste allen, vroeger waren er winkels in Reek. Helaas vonden ze het te duur, want bij grote winkels in Oss en Schaijk en Zeeland en Grave was het een paar cent goedkoper... daarna is die winkel verdwenen. Toen hebben nog anderen het geprobeerd, en een bakker met een buurtwinkeltje en nog ene... maar niet de herfst heeft die winkels de das omgedaan, maar de Reekenaren zelf. En nu steen en been klagen en draaien met die kont en dan gek vinden dat anderen kont in de krib gooien. Ga eens bij uzelf te rade en denk na. Kan de winkel bestaan in Reek? Break-even, zal de ROI afdoende zijn om viable te zijn en te voortbestaan?

Ik ben benieuwd, wacht het af en we zullen het zien. Maar ik heb toch mijn fijne winkels in Grave en omstreken. Dus mij maakt het niet uit. 

Nico Degen

2017-11-22 07:37:43

Helemaal mee eens, wij hadden een kleine supermarkt in Alem waar iedereen zijn boodschappen deed. Misschien iets duurder misschien wat minder keuze, maar als je iets toch wilde hebben bestelde ze het. Maar het was onze winkel waar we elkaar tegenkwamen. Wij zagen het belang er van in, de Rekenaren niet. Einde Verhaal. 

anton coolen

2017-11-22 10:42:53

Nico, 

Misschien in herhaling.

Het beleid dat nu wordt uitgevoerd komt uit de koker van de RPP. Zij hebben dit zelf afgedwongen. De RPP moet dus eerst beginnen om de eerder gemaakte afspraken via de raad in algemene zin terug te draaien. Nu is het een ad hoc verhaal daar het deze lieden voor de verkiezingen goed uitkomt.

Daarnaast, je Alem-verhaal klopt helemaal. In Vorstenbosch lukt het ook met een kleine supermarkt. Reek heeft zelf de dagwinkel om zeep geholpen. U hebt gelijk, dat hoort ook bij het hele verhaal.

Blijf gezond.

Consument

2017-11-22 22:03:04

Beste Nico en Anton,  Een winkel is niet alléén maar een sociale ontmoetingsplek. Doorslaggevend voor klanten zijn prijs en kwaliteit en daar voldoet Aldi beter aan dan een dagwinkel. Uw argumenten gelden misschien voor u maar niet voor de grote groep prijsbewuste consumenten. Lees ook even de ingezonden brief van een Reekse inwoonster. Leest wat genuanceerder dan het gewauwel van uw beiden.

Nico Degen

2017-11-22 23:13:29

Precies wat ik al schreef beste consukrent, jij in Reek heeft er geen cent extra voor over. Wellicht is de Praxis, Bijenkorf, Hema en vele anderen ook wat voor jouw. Veel keus met een diversiteit aan prijzen, maar omzet voor de ondernemer komt in ieder geval niet van jou. en dan vertrekken ze maar weer.

Consument

2017-11-23 11:16:25

U staat voor een gesubsidieerde middenstand blijkbaar met geen keus en erg hoge prijzen. Dat mag.

Nico Degen

2017-11-23 16:21:55

Nee hoor, Ik sta pal achter de met uitstekende motivatie genomen rechtvaardige besluit van B&W van Lamderd.

Consument

2017-11-23 18:20:59

Politieke besluiten zijn gelukkig niet eeuwig evenals de door u gesubsidieerde winkeltjes. Over wat rechtvaardig is zijn er ook andere gedachten gelukkig naast die van u. Politiek mag zich in ieder geval niet bemoeien met marktwerking. Daar lijkt het nu op. 

Thierry baudett

2017-12-01 22:03:20

Vriendsjespolitiek in een te kleine gemeente. Een dagwinkel vergelijken met een aldi gaat ook niet op. Dr degen en coolen de spreekwoordelijke grachtengordel van landerd. Totaal geen idee van wat er echt speelt en bijdehand andere reaguurders") toespreken. In het verleden blijven hangen en argumenten op baseren is 1990. 

Nico Degen

2017-12-01 23:11:34

Alleen op de persoon spelen is een bewijs van onvermogen. Waarom vertelt u ons niet waarom men niet naar Zeeland gaat met z’n Aldi en Jumbo. Er is niet onderzocht waar de burgers van Reek, Zeeland en Schaijk hun boodschappen doen zegt van der Broek. Reek doet dit in ieder geval niet in reek, die kans is voorbij. Wellicht dring de verhouding tussen het aantal burgers en de beschikbare winkelruimte niet tot u door en schreeuwt u maar wat. Wij doen onze boodschappen in Schaijk waar je nog persoonlijk contact en service hebt. Waarom willen juist nu enkele Reekenaren juist nu het centrumplan in in de wielen rijden. Toch niet omdat het moet natuurlijk niet, maar alleen omdat het kan. Ik heb altijd Landerd als een geheel gezien en dat je maar een klein stukje moest rijden voor drukkerij van Gaal was ik erg blij mee. Daarbij komt dat ik het vermoeden heb dat als het centrumplan Schaijk een succes blijkt te zijn de raad best opnieuw het verzoek zal willlen beoordelen.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties

Dagboek Diala en Enas