Landerd

Nieuwe poll op Arenalokaal.nl: Wat is de beste optie in het Landerdse referendum?

Door Mick Broekman van Arenalokaal.nl

Op woensdag 25 november vindt het referendum over de mogelijke herindeling van Landerd plaats. Inwoners van Landerd kunnen op die dag aangeven welke van de zes opties de meeste steun geniet. Moet Landerd zelfstandig blijven of kan er beter voor een van de vormen van herindeling worden gekozen? Vul je onderstaande poll in en geef je mening.

De beste optie in het Landerdse referendum is:

Deze poll is gesloten, u kunt niet meer stemmen.

Bekijk resultaten

|Doorsturen

Nico van Duren

2015-10-08 23:42:11

Beste Sergio,

Waarom kun je in het "referendum" van Arenalokaal maar één optie kiezen?

Sergio Boutkan

2015-10-08 23:48:54

Nico, op dit moment is het technisch helaas niet mogelijk om polls te plaatsen waarbij meerdere opties kunnen worden ingevuld. De programmeurs van de site gaan hiermee aan de slag.

Nico van Duren

2015-10-09 00:12:29

In dat geval lijkt het me spannender en ook nog eens realistischer om simpelweg één vraag te stellen:

Wilt u dat de gemeente Landerd zelfstandig blijft? 0 Ja  0 Nee

of........

Wilt u dat de gemeente Landerd gaat herindelen? 0 Ja  0 Nee

Nico van Duren

2015-10-09 16:26:11

Toch weer die ene belangrijke vraag vergeten.........Ds en CDA zullen er vast ook aan refereren na het referendum.

Wanneer Herindelen???

(ach gut, wat zonde nou, zijn we met zijn allen weer vergeten wanneer.....)

Nico van Duren

2015-10-11 12:31:37

Vraag aan Ties, Roel en Sergio,

Hoe de huidige stand van de poll uit te leggen?

Is de oppositie nog steeds zondermeer voor herindelen als de maashorstvariant geen doorgang kan vinden?

Zijn de stemmers in Reek die voor Uden kiezen nog steeds voor herindelen als ze toch naar Oss moeten?

Ties zal alle herindelingsvarianten bij elkaar optellen en het zo uitleggen dat de grote meerderheid voor herindelen is.

Roel zal waarschijnlijk uitleggen dat de meerderheid voor zelfstandig blijven is als hun gedroomde herindelingsvariant "Maashorstgemeente" niet door zal gaan.

Helaas biedt de poll van Sergio die mogelijkheid niet. Gaat dat nog veranderen Sergio? Zijn de programmeurs van de site al druk doende om onder de motorkap dat andere knopje ook te vinden?

En dan ook nog het knopje wanneer de herindeling gestart kan worden. Welk jaar? 2029?

Nico van Duren

2015-10-11 16:04:43

Beste Roel,

Ga je toch je stem(men) geven op 25 november?

Trouwens Sergio, kan dat gespam op Twitter van Herindelen Landerd een onsje minder? :-)  Hallo Beatrix, Beatrix van Landerd, Alex, en vooral niet te vergeten Alex de Vries. Arenalokaal is geen blog van VHL :-)

Nico van Duren

2015-10-12 18:48:15

Beste Roel.

In het echte referendum mag je meerdere vakjes inkleuren.Heb jij nog een voorkeur meer?

Roel van Schaijk

2015-10-12 21:12:46

Nico, en je mag niet eens stemmen, en toch zo'n belangstelling....

Ik twijfel er nog over om meerdere vakjes aan te vinken. De andere opties tot herindelen vind ik niet wenselijk (meer) dus die vink ik zeker niet aan. Blijft over (voorlopigheid) zelfstandigheid als mijn voorkeursvariant het niet zou halen, maar dan zou ik daarmee uitspreken dat zelfstandigheid mijn streven is. Dat is het niet, dus neig ik er naar om inderdaad één hokje aan te kruisen. Ik realiseer me dat de Maashorstgemeente niet binnen deze, misschien zelfs ook niet binnen de volgende raadsperiode, te realiseren is en dat we tot die tijd toch zelfstandig zullen blijven. Prima, neem maar de tijd om tot een verstandige herindeling te komen, zonder tijdsdruk van VHL, om de burger mee te nemen en de geesten hiervoor te laten rijpen.

Wat zou jij kiezen, Nico? Zelfstandigheid? 

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen