Landerd

Opiniestuk VHL

Kies voor je buren. Schaijk en Reek naar Oss, Zeeland naar Uden.

Door Vereniging Herindelen Landerd

Beste Zeelander, Schaijkenaar of Reekenaar,

aan u om te beslissen of we gaan herindelen en zo ja, met wie. Zoals het er nu naar uitziet zijn er dan twee opties in beeld: splitsen of in zijn geheel naar de Maashorstgemeente.

Als we met ons allen gezond boerenverstand gebruiken, kiezen we voor een gemeente waarin we samen zijn met onze buurdorpen. Waarin Zeeland optrekt met Volkel en Odiliapeel, en Schaijk en Reek samen gaan met Herpen, Overlangel, Berghem en Ravenstein.

Binnen deze gemeenschappen in Peel en Maasland liggen de verbanden. Hier voelen wij ons thuis. Binnen deze verbanden zijn onze parochies gefuseerd, de Rabobanken en de ondernemersverenigingen. Binnen deze verbanden werken onze sportclubs samen. Binnen deze verbanden organiseren we de zorg voor zieken, gehandicapten en ouderen.

Bij uw keus voor de Maashorstgemeente, valt dit alles uit elkaar. Dan kunnen Schaijk en Reek niet met hun buurdorpen optrekken om hun gezamenlijke belangen te verdedigen. Dan zijn ze aangewezen op Zeeland, Volkel of Nistelrode. Dorpen waar geen band mee is.

Het kan zijn dat u desondanks toch gecharmeerd bent van die Maashorstgemeente. Besef dan wel dat die er zeer waarschijnlijk nooit zal komen, omdat Bernheze er niet aan mee wil werken.

Gelukkig kunt u in dit referendum ook uw tweede voorkeur aangeven. Dus als u het hokje van de Maashorstgemeente rood maakt, kleur dan ook hokje vijf rood en kies voor splitsen. Mocht die Maashorstgemeente inderdaad niet doorgaan, dan weet u in elk geval zeker dat Schaijk en Reek goed terecht zullen komen. Bij hun buren in het Maasland.

Vereniging Herindelen Landerd

|Doorsturen

Carlo

2015-11-21 21:54:29

@theo. Dus Uden is de baas?..whahhahaa....ik denk het toch van niet.

anton coolen

2015-11-21 22:27:06

@Theo Lemmers.

Zie mijn reactie op de column van Theo van Duren.

Dit naar aanleiding van je reactie.

Blijf bij de feiten!!!

Dank

degen

2015-11-22 09:15:22

Hoe vaak gebeurt het dat we veel te haastig zijn met besluiten en achteraf zeggen “dat wist ik toen nog niet, want als ik het had geweten had ik daar nooit voor gekozen.”

Het gebeuren rond gemeentelijke herindeling roept nu nog te veel vragen op. En de antwoorden roepen alleen nog meer vragen op. Je hoort alleen maar partijpolitiek gejubel over hoe goed het is om voor hun oplossing te kiezen. Maar andere partijen beweren dat zij het alleenrecht op de juiste keuze hebben. Ook van de zijde van de andere gemeenten niets anders dan veel lof over zichzelf maar uit de al ingedeelde dorpen laten burgers toch een ander geluid horen, met name over de wijze waarop met hun belangen wordt omgesprongen,

 

Veel te veel informatie berusten op aannames die de politiek ons door de strot tracht te duwen. Gun u zelf de tijd om werkelijk uit te vinden wat er speelt. Vaak worden ons zaken voorgespiegeld die achteraf van geen kant kloppen. Kalm, rustig en doordacht besluiten als we alle informatie kennen. Zeker omdat het over de toekomst van onze dorpen gaat en daar moeten we de tijd voor krijgen. Tijd kunnen we creëren door voor zelfstandigheid te kiezen en als we op een later moment er met de kwestie herindelen uit zijn, dan is het pas tijd om te besluiten waarvoor we kiezen.

 

Theo Lemmers

2015-11-22 13:00:27

@ Anton Coolen,

Zie mijn reactie onder de column van Theo van Duren.

Feiten zat lijkt me.

Roel van Schaijk

2015-11-22 23:19:03

Waar VHL betrekkelijk eenvoudig anderen beticht de kiezer te misleiden, is dit de grootste misleiding van deze campagne! Dit is simpelweg bedoeld om op een verkapte manier meer stemmen voor de optie 'splitsen' te vergaren. Het mag, maar ben daar dan eerlijk over. Gebruik toch niet dit - wat mij betreft op dit moment ongewenste - referendum met de vele keuzemogelijkheden om andermaal de zin door te drijven, VHL. 

Het venijn zit hem in de staart van de campagne. Jammer.

anton coolen

2015-11-23 08:41:33

Roel,

Ga eens een keer uit van het goede van de mens. Totaal geen bedoeling van misleiding. Sterker nog, totaal niet in ons opgekomen. Zo de waard is zo vertrouwt hij zijn gasten.

Blijf gezond.

p.s. sprookjesbos is in de Efteling.

anton coolen

2015-11-23 09:43:30

Dames en Heren,

De afgelopen periode heb ik regelmatig mijn mening gegeven. Enkele lieden hebben zich gestoord aan mijn taal- en  spelfouten. De verklaring is hiervoor mijn dyslectisch probleem.

Sergio, dank voor de correcties.

Hopelijk is dit een afdoende antwoord, ook voor...

Verder, laat iedereen gaan stemmen en respecteer elkaars mening. Na de verkiezingen moeten wij weer samen verder.

Het was een bijzondere campagne.

Blijf gezond.

Anton Coolen

Jos cornelissen

2015-11-23 13:46:30

dag Anton, 

goed gezegd. Na dit onzinnige referendum zullen we gewoon met elkaar verder moeten. En we moeten ophouden met dat verketteren, dat slaat echt nergens op. 

Jos Cornelissen

2015-11-23 16:44:45

Roel heeft natuurlijk wel gelijk: omdat je niet kunt aangeven wat je voorkeur heeft kan de keuze voor ook splitsen uitgelegd worden als eerste keus.

anton coolen

2015-11-23 18:08:40

Beste Jos ,

Als je uit gaat van te kwader trouw. Ja.

Sprookjesbos is veel erger.

Iedereen weet dat dit onhaalbaar is met Heesch, Vorstenbosch etc. etc. Hooguit alleen met Nistelrode. Benoem dan gewoon wij willen met Landerd naar Uden en misschien sluit Nistelrode zich aan. Bewust de mensen een keuze proberen te laten maken die onmogelijk is, is natuurlijk in- en intriest.

Jos, je weet dat ook.

Daarnaast benoemen dat het referendum onzinnig is en daarentegen je tuin volzetten met propaganda heeft ook iets bijzonders.

Mag dat wel en begrijp dat wel. Uiteraard ook je goed recht.

Blijft daarnaast onverlet dat jullie de beste campagne hebben gevoerd en naar ik verwacht ook als winnaar uit de bus komen. Landerd kiest dan voor een sprookje. Eerlijk is eerlijk, dat heeft ook iets ludieks.

Biertje staat donderdag klaar.

Groet en blijf gezond.

Je goede kennis.

Anton

anton coolen

2015-11-23 18:21:36

Jos,

Daarnaast zeker niet te vergeten de steun aan jullie van de burgemeester. Zie jullie folder.

Ook dat begrijp ik, daar hij het verhaal sprookjesbos mede heeft geschreven. Misschien komt het wel mede uit zijn hoge hoed. Denk dat dit laatste geen sprookje is.

Blijf gezond.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen