Landerd

Reactie op mevrouw Hoek over herindeling Landerd

INGEZONDEN: Niks maar dan ook helemaal niks

Door Arie de Kleijn

Beste mevrouw Hoek, u heeft veel inwoners van Schaijk en Reek diep gekwetst. U gebruikt grote woorden voor een partij met een heel beperkte aanhang in Schaijk en Reek:

• In 2014 haalde u in Schaijk 180 stemmen, in Reek 41 en in Zeeland 366 stemmen. Het is duidelijk dat u niks maar dan ook helemaal niks weet van wat er bij Schaijkse of Reekse kiezers leeft. Het maakt u ook niks maar dan ook helemaal niks uit want uw stemmers zitten voornamelijk in Zeeland en die wilt u graag bedienen.
• U zegt dat u met de uitslag van de enquête niks maar dan ook helemaal niks gaat doen. U wilt op voorhand niet weten wat de Schaijkenaren en Reekenaren willen maar als ze hun stem toch hebben laten horen, dan gaat u er dus niks mee doen. Ik hoop dat de Schaijkse en Reekse kiezer snapt dat er bij U niks maar dan ook helemaal niks te halen valt.
• En dan hebt u nog het lef om DS97 te betichten van sjoemelen en kiezersbedrog. Zware beschuldigingen voor een volksvertegenwoordiger die doodleuk beweert dat ze met de stem van de inwoners niks maar dan ook helemaal niks gaat doen.
• En weet u wel dat er nogal wat VVD’ers zijn in Schaijk die niks maar dan ook helemaal niks vinden van uw standpunt om Schaijk en Reek even snel te herindelen zonder dat ze daar zelf iets over mogen zeggen?
• U schrijft in uw programma “dat het vormen van een geheel nieuwe gemeente Maashorst zeer duidelijk de eerste keus van onze inwoners was. Dit traject is reeds ingezet en er blijkt dat het voorsorteren richting Uden op dit moment de enige mogelijkheid is”. Hiermee wordt de waarheid zeker geweld aangedaan. Maashorst uit het referendum bestond uit Bernheze, Landerd en Uden. En er zijn twee richtingen voor herindeling mogelijk: met Oss of Uden. Er klopt van dit punt in uw programma dus niks maar dan ook helemaal niks. U wilt zonder de burgers te vragen zelf naar Uden.

DS97 doet samen met het CDA en vele vrijwilligers juist een dringende oproep aan alle kiezers in Schaijk en Reek om hun stem te laten horen. De stem waar U niks maar dan ook helemaal niks mee wil doen.
DS97 kiest zelf geen richting maar wil de stem van de kiezer horen. En DS97 zal naar die stem luisteren.
Daar zit niks maar dan ook helemaal niks bij van kiezersbedrog. Democratie is juist luisteren naar wat de inwoners willen.
DS97 denkt dat de Schaijkse en Reekse kiezer uw ingezonden brief over onze enquête niks maar dan ook helemaal niks vindt.

Arie de Kleijn,
lijsttrekker DS97 (Democraten Schaijk)

Op welke partij stemt u bij de Landerdse gemeenteraadsverkiezingen?

Deze poll is gesloten, u kunt niet meer stemmen.

Bekijk resultaten

Er is 1042 keer gestemd.

|Doorsturen

bert

2018-03-11 20:10:41

Arie,

Het is zelfs nog erger.

Aanhangers van PL en de VVD maken nu al stemming dat er gesjoemeld wordt met de peilingen. Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten... 

Men geeft aan dat één persoon op alle stembureaus zijn stem kan uitbrengen. Natuurlijk kan dat niet en gebeurt dat ook niet.

Wat een zieke geest om dat te bedenken.

Zelfs een vooraanstaande burger als Jos  C. insinueert nu al dat de peiling niet eerlijk zou zijn. Ouderdom tast altijd het lichaam aan, hopelijk in deze niet de geest.

Bertje

2018-03-11 20:45:32

Beste Arie, 

U doet vooral zelf de waarheid geweld aan.

In het referendum staat Bernheze niet in zijn geheel vermeld. U stelt dat hierboven. Bewust zet u daarmee mensen op het verkeerde been. De kiezer wist  dat Bernheze een onzekere factor was.

Dan nog een vraag: Wie stond aan de wieg van het referendum? U toch? Was dat broddelwerk dan?

Jammer ook dat u zo hard schreeuwt in het stukje hierboven, een politicus niet waardig. 

bert

2018-03-11 21:26:05

Bertje, 

Wat is het probleem om aan de mensen in Schaijk te vragen: Oss of Uden?

Stop toch eens met al die bijzaken en die onzin over die dingen die niet zouden kloppen en zijn fout gegaan. (o.a. het referendum met belachelijke vragen die bijna niemand begrepen heeft).

De Maashorstgemeente bestaat niet en zal er nooit komen. Stop eens met het gedram dat het alleen Uden mag zijn.

Dus nogmaals: wat is er mis mee dat aan de kiezers van Schaijk gevraagd wordt: Oss of Uden?

Geef daar eens een eerlijk en oprecht antwoord op. Of u nu voor of tegen Uden of Oss bent.

De onzin van gelijkwaardig onderhandelen over een nieuwe gemeente. Dat is totaal iets anders dan op basis van gelijkheid.

Uden wil nooit op basis van gelijkheid onderdeel zijn. Sterker, in Uden is er behoudens de bestuurders totaal geen interesse in herindeling. (beestje bij de naam noemen)

Gelijkwaardig onderhandelen zal zeker gebeuren. Maar natuurlijk nooit op basis van gelijkheid. PL ,Maashorst Vooruit en VVD, ga mooi voor Uden en laat de kiezers die een andere mening hebben op een andere partij kiezen .   

Kies voor PL, Maashorst of VVD en u kiest voor Uden. RPP misschien voor Uden.

Wijsheid toegewenst op 21 maart.

Ans Jans

2018-03-12 08:16:42

Ik weet het niet met Arie, die weet het toch wel weer te verdraaien. Enquête is niet verkeerd voor de liefhebber, ga je gang, maar het wordt nu ingezet als stemmentrekker.

DS is altijd duidelijk voor zelfstandigheid geweest tot ineens de 180 graden draai van de laatste raadsvergadering. Wat dat betreft is het CDA altijd eerlijk geweest en heeft de noodzaak nooit onderkend, wel de urgentie.

Zonde is dat Arie wel blijft hangen in het dorpsdenken, daar schiet vooral de jongere generaties niks mee op.

Bert

2018-03-12 14:12:08

Beste Anja Jans,

Oude of jonge generatie.  De dorpen willen hun eigen identiteit bewaren en waar nodig bewaken.

Iedere partij, inclusief Maashorst Vooruit (lees: Progressief Zeeland Vooruit), streeft daar naar. Zie de verkiezingsprogramma's.

Kijk bij die partij naar de 9 eerste kandidaten, op één na allemaal jonge progressieve mensen uit Zeeland. Zij zorgen zeker dat het dorps denken voor Zeeland voor de jongere generatie gewaarborgd blijft .

Daarnaast is de verkiezingscampagne juist om stemmen te trekken.

Dus Arie doet toch helemaal niets onheus.

Wederom geen antwoord. Wat is er op tegen de inwoners van Schaijk te raadplegen?

Bas Keijzer

2018-03-12 14:34:27

Beste Bert,

een correctie op uw bovenstaande bewering; in onze top 10 staan 2 personen van 55+ en 2 personen uit Schaijk. Wel wil ik u danken dat u ook mij nog als jong inschat met mijn 37 jaar ; )

Bertje

2018-03-12 16:01:27

Arie doet inderdaad niets onheus beste Bert. Hij meent, door ter elfde ure een draai te maken, stemmen te winnen want Arie wil nog wel 4 jaartjes vooruit en wil absoluuut nog niet herindelen.   

Voor zover niks mis met zijn "enquete" die het referendum in amateurisme overstijgt. Belangrijk is te vermelden dat Arie en zijn partij in beiden betrokken waren.

De stem van de dorpen (vooral de jongeren) krijgen waarschijnlijk meer invloed in Uden dan in Oss. (ook Schaijk en Reek!) Je vergeet namelijk dat Uden door zal moeten groeien. Het blijft echt niet bij Landerd alleen zoals jij telkens voor ogen blijft houden. Daarin zal de balans inderdaad voor (Uden eerst!) door blijven slaan.

Een blauwdruk van  VDG zal er ook komen in Uden uiteindelijk. Het is voor jongeren een uitdaging om daar aan te mogen en willen bouwen. De dorpen kunnen dan juist een vuist maken net als in Oss. Overigens, veel meer dorpen erbij in Oss is ongewenst omdat de eigen bevolking in het gedrang gaat komen en geen meerderheid meer krijgt bij te veel aan dorpen. Nu wordt er in Oss al gezegd: "Die boerruh in die durpkes moeten nie denken hier alles te komme bepalen"

In Oss is daarom politiek bedrijven voor de jongeren uit Landerd weinig interessant. Nieuw toegevoegde dorpen kunnen slechts aansluiten bij VDG. Weinig uitdagend voor de jongeren in Landerd.  Het is lovenswaardig dat de jongeren van het voormalige VHL zijn doorgegaan en blijkbaar toch veel aanhang blijven houden. Men wil dus blijkbaar toch graag herindelen maar dat betekent niet dat ze in een andere gemeente op hun lauweren gaan rusten.

Arie ziet dat anders blijkbaar anders in zijn nadagen. Gewoon nog lekker 4 jaar doormodderen en traineren zolang het nog kan. Arie ziet in een andere gemeente geen rol meer voor zich weggelegd, vermoed ik.

Voor een ouwe van dage blaft hij nog steeds als een jonge hond maar de inhoud is inderdaad helemaal niks....

Helaas geen visie, geen drive meer te bekennen bij ''good old Arie"  Hij vertegenwoordigt een bejaardenpartij die graag het heft uit handen geven maar pas dan als het helemaal niet meer gaat met de gemeente Landerd. In dat geval is er geen eigen inbreng meer mogelijk. Fijn dan Oss ons dan nog wil hebben want we hebben er een zooitje van gemaakt...(Lith en Ravenstein)

bert

2018-03-12 16:19:59

Bas Keijzer,

Bij de eerste 9 staat u helemaal niet. Ik heb het niet gehad over de top 10.

Bij de eerste 9 staat een import Schaijkenaar, 55 plus (wonende op het vakantiepark Luijtenbroek.) 

Bij de eerste 9 staat een Zeelander van boven de 55 jaar.

Bij de eerste 9 staan 8 mensen uit Zeeland waarvan een 55 plusser (overstapper van CDA waar hij geen verkiesbare plaats had omdat het niet zeker was of het CDA mee zou doen met de verkiezingen.)

De 7 jonge Zeelanders die bij de top 9 staan zijn allemaal progressief. 

Klopt en op plaats 10 sta jij Bas, vertegenwoordiger uit Schaijk.

Gewoon een Zeelandse partij en die zullen in Zeeland o.a. de grote concurrent zijn van Progressief Landerd.

Dus Bas, een correctie was niet nodig.

Frits van Lith

2018-03-12 16:28:55

Bertje,

Ik citeer: "Fijn dat Oss ons dan nog wil hebben, want we hebben er een....."

Is het juist dat u helemaal niet uit Landerd komt? Ik heb sterk het vermoeden dat u uit Oyen komt. Dat u een totaal andere drijfveer hebt die niets met politiek te maken heeft.

Mag ik daar een antwoord op als ik ongelijk heb?

Bertje

2018-03-12 17:09:59

Nee, ik kom niet uit Oyen. Graag een inhoudelijke reactie op mijn betoog. Dit voegt niets toe.

Frits van Lith

2018-03-12 17:23:31

Woont u in Oijen?

Frits van Lith

2018-03-12 17:41:18

Bertje, (Ik denk uit Oijen en komt uit Reek)

Een inhoudelijke reactie die aangeeft dat u uit uw nek....

Bejaardenpartij zoals u dat noemt.

Bij de eerste 5 plaatsen op de lijst van DS97 DRIE twintigers. Dus ik denk dat die vallen onder de categorie jongeren.

Bij een minimaal aantal zetels van 3 zullen twee twintigers DS vertegenwoordigen in de Raad.

Dus heel uw betoog is hiermede onderuitgehaald.

Totaal Nepnieuws.

 Laat het hier verder bij.

Bertje

2018-03-12 18:59:42

Woont u in  Lith?  "Frits" van...?

Bertje

2018-03-12 19:45:30

Beste Frits uit....? maar niet uit Lith,

Mijn betoog gaat iets verder dan het grote verloop binnen de gelederden van DS97.

Arie is in ieder geval de ouwe Pater Familias, jou vast goed bekend.  Bij gebrek aan aanwas weer van stal gehaald. 

Maar reageer nou eens inhoudelijk op de rest van het betoog. Dat heeft niets met "nepnieuws" van doen.

Nico Degen

2018-03-13 09:11:38

Politici beweren in de discussies die vooraf gaan aan de verkiezingen, zaken die onwaar zijn over andere politici en om dit rechtvaardigen schuiven ze vaak de inwoners naar voren van wie ze dit zelf hebben vernomen. Ik betreur dat zo een oude truc opnieuw uit de doos van DS97 boven komt drijven. Daar had Arie zich niet aan moeten branden. We zullen het maar aan verkiezingsretoriek wijten. Maar laat een aspect duidelijk zijn Madeleine hoek draait er niet omheen en is recht door zee. Eigenschappen die op dit ogenblik ver te zoeken zijn.

William

2018-03-13 13:05:26

Zal aan mijn intelligentie liggen. Maar ik snap geen snars van het verhaal van Nico Degen. Ik begrijp dat ik niet alleen sta. Het is de afgelopen tijd niet de eerste keer, dat onsamenhangend geneuzel van hem.

Inmiddels is er een aantal mensen afgehaakt om te reageren op zijn onsamenhangende verhalen. Ik ga mij daar nu ook bij aansluiten.

Volgens mij is De Kleijn duidelijk in zijn verhaal.

Nico Degen

2018-03-13 16:17:55

Nee hoor, het ligt aan uw mentaliteit en de afwezigheid van beschaving om met uw volledige naam te zijkantschreeuwen.

Henk vd Heijden

2018-03-16 20:58:26

schaijk naar Oss is top , Oss een prachtige stad zeeland naar uden daar gaat de kracht naar toe.Kinderen studeren in Oss hebben vrienden in Oss

Nico Degen

2018-03-16 23:04:03

Ik begrijp uw verhaal beste Henk vd Heijden,

Maar als wij ons aansluiten bij Uden, mogen uw kinderen niet meer studeren in Oss en verliezen ze hun vrienden vrienden in Oss ? Immers Oss en onze drie dorpen blijven ten opzichte van Oss en Uden op exact dezelfde plek. Tenzij er wetmatig een wijziging komt voor studieplaatsen blijft alles gelijk.

Arjan Lemmers

2018-03-17 18:22:59

Wil je echt aansluiten bij Oss, een joekel van gemeente van bijna 100.000 inwoners.
Dan ben je toch maar een nummertje!

En gaan VDG, CDA (of wie dan ook) zorgen voor de Schaijkse belangen?

Want je sluit helemaal achteraan bij:
Oss - Berghem - Geffen - Ravenstein - Lith - Herpen - Megen - Maren-Kessel - Oijen - Lithoijen - Haren - Macharen - Deursen Dennenburg – Overlangel - Huisseling - Koolwijk - Teeffelen - Neerloon - Dieden - Demen - ’t Wild - Neerlangel en Keent.

En de Osse wijken die ieder veel meer bewoners hebben dan Schaijk:
Wijkraden: Oss Centrum – Oss Zuid – Oss Noordwest – Ruwaard – Schadewijk.

J@n

2018-03-17 19:37:21

In het rapport: Oss en de regio 2015 - 2020


We vinden overleg niet alleen belangrijk met onze regio, maar ook binnen onze gemeente. Door de vele kernen waaruit de gemeente Oss bestaat, is het wijk- en dorpsgericht werken een wezenlijk onderdeel van ons beleid. We hebben bewezen dat dorpen hun eigen identiteit behouden en tegelijk volwaardig onderdeel zijn van de gemeente Oss.
Wij blijven het Maasland als ons natuurlijke verzorgingsgebied zien. De inwoners in het Maasland zijn voor onderwijs, werk en winkelen op Oss georiënteerd. Kernen als Schaijk, Reek en Heesch zijn daarom van harte welkom bij onze gemeente, als de inwoners dat wensen. Het belang van de inwoner, maar ook van bedrijven en instellingen, is voor ons uitgangspunt bij discussies over de vormen van samenwerking.

J@n

2018-03-17 20:13:09

Beste Arjan,

Daarnaast heeft een gemeente 100.000+ als voordeel dat we beter zullen worden gehoord door het Rijk en de Provincie.

De regio Brabant-Noordoost bestaat uit:

- de Regio Uden-Veghel

- het Stadsgewest 's-Hertogenbosch

- het Stadsgewest Oss

- het Streekgewest Land van Cuijk

Zoals eerder al ooit vermeld is Uden helemaal niet gericht op Reek en Schaijk. Het is en blijft een mooie bruidsschat die Zeeland mee kan nemen als Bakermans (Jong Uden) burgemeester van Groot-Uden kan worden.

Reek en Schaijk zijn onderdeel van het stadsgewest Oss.

J@n

2018-03-17 20:28:40

Beste Arjan,

Nog een voordeel van Oss t.o.v. Uden is dat Oss wijk- en dorpsraden heeft.

De wijk- en dorpsraden fungeren als officiële adviescommissie voor het B&W. Een van de taken van de dorpsraad is het gevraagd en ongevraagd adviseren van het College van B W.

De dorpsraad krijgt ook een budget voor het op peil houden van de leefbaarheid in het dorp.

Gemeente Oss wil bewoners betrekken bij ontwikkelingen en knelpunten in de directe woonomgeving, waarbij het thema leefbaarheid centraal staat. Om dit te realiseren én om de afstand tussen de gemeente en bewoners te verkleinen zijn wijk- en dorpsraden aangesteld.

M.a.w.: je hebt als dorp een grote zelfstandigheid. 

Bij Uden wordt alles centraal vanuit Uden geregeld. Terwijl je bij Oss vanuit de dorpen kunt denken.

Nico van Duren

2018-03-17 21:33:56

Toch typisch dat iemand die niet in de gemeente Oss woont af gaat op de mooie blauwe ogen van Oss. De overgenomen teksten klinken wervend maar de praktijk is weerbasrstiger , beste j@n uit?

Groeten uit Oijen, gemeente Oss

J@n

2018-03-17 22:09:00

Beste Nico,

Uit de Reek, wij hebben in 2015 denk bij jou thuis gesproken met elkaar.

Ik ga nooit op iemands blauwe ogen af.

Hoe de dorpsraden in de praktijk exact werken heb ik dan ook geen ervaring mee. Daar moet ik enkel afgaan op wat er geschreven wordt.

Ik kan enkel putten uit persoonlijke ervaringen en bevindingen in en met de gemeente Oss en Uden. En die zijn met Oss toch wel veel positiever dan die met Uden. Daarom geloof ik ook niet in de goede bedoelingen van Uden. 

De politici daarentegen vertrouwen wel op de blauwe ogen van Uden. 

Tot voor 6 jaar terug had Uden enkel oog voor Veghel.

Wel heel toevallig dat ten tijde van de benoeming van Bakermans (Jong Uden) tot burgemeester van Landerd dat Uden de plannen met Veghel stopzet.

Ik zie niets anders dan een vooropgezet plan van Uden om Zeeland en daarbij dus ook Reek en Schaijk te annexeren met hulp van Bakermans.

Voor Uden is dit de laatste kans om zelfstandig te blijven en toch te groeien.

Ik zal wel weer de hoon van iedereen over me heen krijgen, maar met een beetje boerenverstand kan je er gewoon niet omheen.

Nico van Duren

2018-03-17 22:39:11

Beste Jan,

Met het oprichten van een krachtige politieke partij bestaande uit Zeeland, Schaijk en Reek kun je meer in Uden bereiken dan aansluiten bij Oss als het zoveelste dorp. Het gaat om zetels in de gemeenteraad. Dorpsraden hebben geen zetels.

Groeten uit Oijen

J@n

2018-03-17 23:03:32

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/623141-verkiezingen-verscheuren-landerd.html?npo_cc=126&

Verkiezingen verscheuren Landerd 14-03-2014, 12:33 


De drie dorpen Schaijk, Zeeland en Reek in de gemeente Landerd voelen zich niet verbonden met elkaar. Zo staat het stadhuis in Zeeland en de raadszaal in Schaijk. Ook de raadsvergadering en de afdeling gemeentezaken zitten niet op dezelfde plaats. En in Schaijk verschijnt een andere regiokrant dan in Zeeland.

Samengevoegd

In 1994 zijn de Brabantse dorpen Schaijk, Zeeland en Reek samengevoegd tot een gemeente: Landerd. Een grote groep inwoners van Landerd wil de gemeente opheffen om zich aan te sluiten bij grotere steden zoals Oss en Uden. Een nieuwe politieke partij moet deze herindeling mogelijk maken.

Herinderling

De partij Vereniging Herindelen Landerd (VHL) doet mee aan de aankomende gemeenteraadsverkiezingen om deze herindeling van de Gemeente Landerd mogelijk te maken. Volgens oprichter van de VHL, Theo van Duren, zijn de dorpen Schaijk en Reek veel meer gericht op Oss. Zeeland is juist meer gericht op Uden. "Kinderen van inwoners van Schaijk en Reek gaan bijvoorbeeld in Oss naar school, terwijl inwoners van Zeeland hun kinderen naar Uden sturen. Landerd heeft geen identiteit, er is alleen maar gedonder."

Toch even terug in de tijd. Tot voor 6 jaar terug  was er vanuit Landerd ook geen samenwerking met Uden.

Er werd voornamelijk met Oss opgetrokken.

Een Udenaar (B&W) heeft het hele traject gekaapt en richting Uden geduwd. En dat is zeer kwalijk.

En voordat ik ook daar weer commentaar op krijg.

De gemeenteraad bepaalt in hoofdlijnen waar het bestuur (B&W) zich mee bezighoudt. 

Dus de gemeenteraad zegt ‘herindelen’. 

En B&W zegt ‘richting Uden’.

Was de burgemeester een Ossenaar dan waren er met Uden geen onderhandelingen geweest.

De burgemeester is een Udenaar (die niets met Oss heeft) en dus is er met Oss niet onderhandeld.

Nico Degen

2018-03-17 23:24:54

De naïviteit straalt bij ons jantje door zijn teksten heen, terwijl hij zo z’n best doet. Hij denkt dat er een tijd is van ●V.O. en N.O. dat dit gaat tegenvallen komt niet in z’n hooft op. Zijn onzekerheid blijkt uit het feit dat om zijn twijfel te verbergen burgemeester Bakermans keer op keer onderuit haalt.

Ik denk dat Arjan Lemmers en Nico van Duren het bij het rechte eind hebben als hij het over onze toekomstige onbeduidendheid als stipje op de gemeentegrenzen van Oss. Als je zaken als: “De dorpsraad krijgt ook een budget voor het op peil houden van de leefbaarheid in het dorp” beweert. Terwijl Oss de hoogte van het budget bepaald. En dan verwacht jij dat je wel weer van iedereen hoon over je heen zal krijgen. Wel, dat is niet zo vreemd, als jij kindersprookjes van moeder de gans over het lustoord Oss neerpent.

●V.O. en N.O. voor en na Oss. Een soort tijdsaanduiding van de geschiedenis van de voormalige gemeente Landerd.

Nico van Duren

2018-03-17 23:43:12

Beste Jan,

Daar gaat het toch allemaal niet om. Het gaat erom hoe je als dorp het meest voor elkaar krijgt in een nieuwe gemeente. Let wel dat Landerd best is verwend in de huidige situatie met nog eigen zeggenschap. Zaak is om zoveel mogelijk voor je dorp klaar te krijgen in een nieuwe gemeente.

Dat krijg je beter en sneller voor elkaar door dan toch maar samen te werken en een vuist te maken door één grote partij op te richten ondanks die zogenaamde "tegenstellingen" tussen Zeeland en Schaijk en Reek. Samen Sterk is beter bij Uden dan als enkel dorp aansluiten bij Oss. 

Positief is ook dat de voormalige VHL is opgeheven en daarvoor in de plaats een jongerenpartij is geboren met een heus programma. Die willen graag politiek bedrijven. Het is toch te begrijpen dat die best in Uden ook verder willen? Ook jongeren in Schaijk en Reek willen best verder vermoed ik.  In Oss zal het moeilijker zijn om een machtsblok te vormen. 

J@n

2018-03-18 00:00:28

Beste Nico’s,

Dank dat u beiden de tijd neemt om te reageren.

Maar...........Ik blijf het hoe dan ook oneens met u. 

Nico Degen

2018-03-18 07:32:57

Deze week bij vrienden in Zeeland een gezellige lunch gehad en na afloop werd er wat over de komende verkiezingen gepraat. Begrijpen jullie precies wat ze allemaal vertellen, zij Mary, ik ben helemaal van de kaart door al die meningen en ik wil eigenlijk van jullie weten of jullie iets wijzer zijn geworden. De mannen keken een beetje moeilijk om zich heen en bromden wat binnensmonds maar de vrouwen zaten hevig nee te knikken. Hoe kiezen jullie dan, ik bedoel zetten jullie zo maar ergens een rode stip of stemmen jullie op de partij waar jullie altijd op stemmen en voor welke nieuwe gemeente kiezen jullie?

Anne die eigenlijk nooit zoveel op de voorgrond trad, stond op keek om zich heen en zei, ik kies als het om herindelen gaat helemaal op mijn gevoel. En wat zegt je gevoel dan reageerden de anderen elkaar aanstotend. Mijn gevoel zegt te kiezen voor de gemeente met de gezelligste winkelstraten en de meeste keus. Juist riep mijn vrouw, de eerste verstandige woorden die ik over de verkiezing hoor en ik weet het al zei ze genietend van de aandacht, vertel vertel riepen de vrouwen in koor. Voor mij heeft Uden de gezelligste binnenstad. Vinden wij ook riepen de anderen. En zo werd die dag iets vastgesteld zonder rapporten, ingewikkelde schema’s, politiek inzicht en zijlijnschreeuwers. Onze vrouwen vertelden ons dat er ook zo iets is als kiezen met je gevoel.

carel v H

2018-03-19 09:04:07

Ik vind de binnenstad van nijmegen veel gezelliger. Mogen wij dan ook kiezen voor Nijmegen?...whahhahaha...of zal ik toch maar kiezen met gezond verstand?

Nico Degen

2018-03-19 13:49:33

Als uw gezond verstand u naar Nijmegen wil hebben zwaaien wij u uit!

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen