Landerd

INGEZONDEN: Nepnieuws over Aldi?

Door Harold van den Broek van RPP Landerd

In diverse media werden afgelopen week onzinverhalen verspreid. De RPP
vindt het belangrijk dat aan de burger wel de feiten worden verteld.

1. Is Aldi Reek concurrent van Aldi Zeeland?
De Aldi zelf is hierover duidelijk: “De locaties Zeeland en Reek staan volledig los van elkaar”. Zie brief Aldi d.d. 28-02 en het onderzoeksrapport. Aldi wil een andere locatie in Zeeland anders gaat men weg, dat is het probleem en niks anders. De RPP wil een discounter zoals bijvoorbeeld een Aldi op Reek-Zuid (mag ook een ander zijn) en is daarnaast ook voor behoud van Aldi in Zeeland. Reek en Zeeland zijn juist geen concurrent, maar kunnen elkaar versterken. Zo niet, dan staan we straks allebei met lege handen.

2. Staat Oss positief tegenover discounters in dorpen, dus is het beter in Oss?
Het tegenovergestelde is het geval, de gemeente Oss heeft juist geen medewerking willen verlenen voor het vestigen van een Aldi in Haaren, echter men kon het juridisch niet tegenhouden. Oss is dus geen voorstander van een discounter buiten een centrumlocatie, dus ook niet op Reek-Zuid.

3. Komt de Aldi er nooit omdat de provincie het niet wil?
De RPP wil dat de provincie voor het vestigen van detailhandel op Reek-Zuid het advies vraagt van de retailadviescommissie. Het advies van deze commissie is bindend voor de provincie. De retailadviescommissie heeft bij vergelijkbare situaties zoals op Reek-Zuid positief advies uitgebracht voor het vestigen van een discounter.

4. Heeft de Aldi in Reek bestaansrecht?
Aldi wil zelf op Reek-Zuid omdat deze locatie aantrekkelijk, haalbaar en bestaansrecht heeft en naast Reek een grote regionale functie heeft. De Aldi in Haaren, een dorp veel kleiner nog dan Reek, heeft inmiddels haar bestaansrecht bewezen en trekt veel meer bezoekers dan de Aldi in Heesch (conform winkel omzetgegevens 2017).

De RPP is positief over de kansen en zal zich maximaal inzetten om te zorgen dat deze unieke kans benut wordt.

Het is NU OF NOOIT.

Harold van den Broek
Fractievoorzitter RPP Landerd

Op welke partij stemt u bij de Landerdse gemeenteraadsverkiezingen?

Deze poll is gesloten, u kunt niet meer stemmen.

Bekijk resultaten

Er is 1042 keer gestemd.

|Doorsturen

Sjef van Zeeland

2018-03-02 13:36:17

Klopt, Oss is geen voorstander, maar heeft het wel toegelaten. Geeft dus duidelijk mogelijkheden. Hebt u in Oss ook echt geïnformeerd?

Voor de verkiezingen ook vermelden hoe de gemeente Uden erin staat. Deze staan het niet toe en dat is geen nepnieuws. Als u daar wel geïnformeerd heeft? Geef dan aan de bewoners ook door hoe Uden erin staat. 

Verder is het toch logisch dat Aldi zijn strategie van vestigingen niet vooraf kenbaar maakt. U hebt geen enkele garantie dat Zeeland niet gesloten wordt als Reek een Aldi krijgt. Probeer voor de verkiezingen dit van Aldi op papier te krijgen, dan is Zeeland ook gerust. U weet dat ze dat niet doen, vandaar een zwakke uitleg en het vervolgens nepnieuws noemen. 

De opmerking nepnieuws is waarschijnlijk helemaal niet op zijn plaats. Misschien is wel op zijn plaats dat u bewust of onbewust de positie van de gemeente Uden weglaat.

J@n

2018-03-02 16:29:49

Waarom kiest de RPP voor een wethouder die NIET in de gemeente Landerd woont maar in LIESHOUT?

Daarnaast zijn ze niet geheel tevreden over zijn functioneren. Zie reacties art.:

https://www.ed.nl/laarbeek/hans-vereijken-in-beeld-als-wethouder-in-laarbeek-eneacute-n-in-landerd~a5519d52/

J@n

2018-03-02 16:37:06

Daarnaast zit Hans Vereijken in het bestuur van de politieke partij PNL te Laarbeek.

Tevens staat hij als nummer 11 op de verkiezingslijst.

Beetje vreemd dat dit allemaal zomaar kan...

De RPP zou daar niet aan mee moeten doen.

J@n

2018-03-02 16:39:58

Voor meneer Degen die zo van de linkjes is.

https://www.pnllaarbeek.nl/kandidaten/

https://www.pnllaarbeek.nl/bestuur/

Nico Degen

2018-03-02 17:01:46

Och toch jan, ik en zo van linkjes zijn, wellicht kun je dit dan tonen. Want zo maar iets beweren zonder bewijs past wel bij jouw maar vinden de mensen in het algemeen een vervelende eigenschap. Je komt toch al over met het na voren halen met wat anderen vinden en dit is denk ik niet de bedoeling tenzij je gewoon zelf niets te vertellen hebt.

Karel

2018-03-02 17:20:31

De meeste kans voor Reek om een Aldi te krijgen is samengaan met Oss.

Dus kiezen op de partij die Oss niet heeft uitgesloten. Vooralsnog is dat DS en misschien RPP, die laat het een beetje vaag. Zullen zich toch duidelijker moeten uitspreken.

Zeeland wil Aldi behouden, dus stemmen op Maashorst Vooruit, die zijn duidelijk: die willen naar Uden en niets anders. Kan ook natuurlijk op de VVD en PL, die hebben ook duidelijk die keuze gemaakt om voor Uden te gaan.

Maashorst heeft een progressieve wethouder en de meeste mensen op de lijst zijn progressief, dus toch maar op Maashorst Vooruit stemmen. Deze lijst vertegenwoordigt hoofdzakelijk mensen uit Zeeland en komen vooral op voor de belangen uit Zeeland. Dus progressief Zeeland, stem op Maashorst Vooruit.

RPP kan met zijn stemadvies om naar  Uden te gaan wel eens een megafout maken  en daardoor de Aldi verspelen. Niemand zal het zeker weten.

J@n

2018-03-02 17:51:20

Beste heer Degen,

Ik heb de link naar het art. in het ED er bij gezet zodat u kunt controleren dat wat ik zeg klopt. Ik beweer niets zonder bewijs. Ga naar het artikel en lees de reacties.

Zelfde met dat hij nummer 11 is van de partij PNL Laarbeek en daar in het bestuur zit. Dat staat op de site van de PNL. 

U wilt dat bewijs zo graag, neem dan ook de moeite om op die site te gaan kijken i.p.v. commentaar te leveren op mij dat ik dingen beweer zonder bewijs.

Los daarvan heeft u anders ook een behoorlijk dwingende manier om uw mening kenbaar te maken.

U dringt uw mening teveel op aan anderen en als anderen het niet eens zijn met uw denkwijze krijgen zij van u het nodige (persoonlijke) denigrerende commentaar.

Laten we het beleefd en vriendelijk houden. 

Henk van Schijndel

2018-03-02 20:01:52

Hokjes denken, links en rechts, dat is ouderwets en typerend dorpspolitiek. Op lokaal niveau maakt dat geen verschil. Vooral het eigen-dorp-eerst-denken is al een reden om afscheid te nemen van Landerd. Er is maar één partij die de balans weet te vinden tussen natuurgoeroes en agrariërs. De partij die de aangepaste geurnorm heeft hersteld, de partij die woord hield m.b.t. volksraadpleging, de partij die fouten toegeeft, de partij die jongeren laat meedenken, de partij die een toverbal is, de partij die keuzes maakt met boerenverstand en niet op basis van sentiment. 

Nico Degen

2018-03-02 22:57:48

Jantje je leest niet eens wat je zelf schrijft. Daarom deze gekopieerde tekst nogmaals: Voor meneer Degen die zo van de linkjes is. Ik vroeg je bewijs voor je bewering dat ik zo van de linkjes ben. Die heb je niet gegeven, waarmee ik dan vaststel dat wat je schrijft onjuist is.

Jan

2018-03-03 00:54:37

Nico Degen
2018-02-09 17:35:45
Graag links......................voordat je verdere nonsens uitkraamt.

Nico Degen

2018-03-03 09:11:00

Zo zo zo Jantje een beetje aan het kwaad worden, terwijl jij schrijft dat ik van de linkjes ben maar geen door mij geschreven reactie kan produceren waaruit dit blijkt. Dus als je op iemand boos moet zijn, je hebt thuis toch wel een spiegel.

J@n

2018-03-03 11:18:45

https://www.arenalokaal.nl/arena/nieuws/regio-oss-uden/landerd/ingezonden-groot-maashorst

Uw reactie d.d. 2018-02-09 17:35:45 onder bovenstaand artikel begint met de woorden ”graag links”.

Verder, heer Degen, heeft het weinig toegevoegde waarde om mensen te kleineren en te denigreren zoals u herhaaldelijk doet. 

Uw uitspraken worden daar niet beter van. Het is hier op de website niet de bedoeling dat u mensen persoonlijk blijft aanvallen. In navolging van de heer Coolen wil ik u eraan herinneren dat het om de inhoud gaat.

Ik hoop dat Sergio u daar eens een keer aan kan helpen herinneren en u daar ook op aanspreekt.

j@n & Alias, etc,

2018-03-03 15:02:07

J@n is zeer inhoudelijk. Hij wil naar Oss. Duidelijk!   Ook Anton wil naar Oss.   Einde discussie, lijkt me. Dag Jan en Anton.

anton coolen

2018-03-03 15:57:38

Beste dame of heer,

Voor de duidelijkheid nogmaals. Ik wil dat de bevolking per kern bepaalt waar men naartoe wil. Dat is en was hetgeen de voormalige VHL beloofd heeft aan de kiezers.

Daarnaast dat ook de optie Oss onderzocht dient te worden, lijkt mij heel billijk.

Dat tot op heden niemand op basis van argumenten heeft aangegeven waarom de bevolking per Kern zich niet mag uitspreken waar de voorkeur naar uit gaat, is een geconstateerd feit. Dat is hetgeen waar in mijn optiek de discussie over moet gaan.

Dat nu uitgesproken is dat DS en CDA dat wel willen, was voor mij ook een verrassing en daarom geef ik mijn steun op dit punt aan deze partijen. Uiteraard hadden wij dit verwacht van Maashorst Vooruit, doch die heeft een andere keuze gemaakt.

Is ook te begrijpen, want de belangen van deze groepering liggen vooral in Zeeland. Dat mag ook, maar het moet toch toegstaan zijn het daar niet mee eens te zijn . 

Natuurlijk begrijpt iedereen dat Zeeland naar Uden wil, ook daar is niets op tegen. 

Wat mijn voorkeur is, is totaal niet relevant (totale bijzaak) en heb ik ook nooit ter discussie gesteld. Om Oss te promoten heb ik geen gebruikgemaakt van de discussies op dit forum. Doch ik maak er geen geheim van dat mijn voorkeur Oss is. 

Nogmaals, het gaat om de belofte die aan de kiezer is gedaan. (per kern een keuze maken door de bevolking). Dit is niet meer dan eerlijk en fatsoenlijk te noemen.

Daarnaast, als de kern Schaijk kiest voor Uden is het ook goed, maar dan is het meten is weten. Daar mag niets op tegen zijn.

Dadelijk met een 24-tal mensen uit Schaijk heerlijk eten bij Cees en Dinie aan de Broksteeg . 

Bij toeval allemaal mensen die kiezen voor een bevolkingsonderzoek per kern. Daarnaast, echt toevallig?, allemaal mensen die een voorkeur voor Oss hebben. Maar als zij een voorkeur voor Uden hebben of hadden, zouden ze net zo welkom zijn.

Kan zijn dat Kees de Zeeuw en Martin de Postbode van Reek voor Uden zijn.

Blijf gezond en een prettig weekend.

Arjan

2018-03-03 16:10:24

@Jan Heb je ook problemen met wethouder Ben Brands van Vereniging Herindelen en nu Maashorst Vooruit. Voormalig wethouder PvdaDie uit regio Vught en heeft het lidmaatschap van PvdA opgezegd om wethouder te kunnen worden!

Wat is er mis met een goede wethouder van buiten Landerd?

Ik heb liever een vakkundige wethouder van buiten Landerd als eentje uit Landerd die alleen op de (postzegel) winkel past....

Jan

2018-03-03 16:57:02

Beste Arjan,

Voor Ben Brands geld hetzelfde, ook hij zou gewoon in Landerd moeten wonen.

Maar zoals u zelf al zegt, hij heeft het lidmaatschap van de PvdA opgezegd. Daaruit blijkt dat hij het wel serieus neemt om elke schijn van belangenverstrengeling tegen te gaan.

Dit in tegenstelling tot de heer Vereijken die nota bene in het bestuur van een andere lokale politieke partij zit.

Zoals gezegd staat hij op nr. 11 van die partij. En zoals hij aangeeft in het BD: ,,Mochten het er toch elf worden, dan hebben we een bijzondere situatie en gáán we ervoor." is hij voornemens om daar in de raad te gaan.

Heer van Kleef

2018-03-03 16:58:17

Leve de Vrijstaat dan maar Anton want VHL bestaat niet meer.  Maar als vrij burger heb je natuurlijk nog recht van spreken. De Vrijstaatsvlag mag uit. Zijn ze nog te koop?

P.S.  Uden hoort toch bij de Vrijstaat en niet Oss?

Nico Degen

2018-03-03 17:32:07

Beste lezers van deze reacties,

ik wil graag dat de bewoners van iedere buurt in Schaijk Zeeland en Reek apart kunnen aangeven waar men bij wil horen, eigenlijk wil ik het per straat. Immers de bewoners van de Pastoor van de Winkelstraat hebben nooit met bewoners van de Runstraat overweg gekund. Ze mogen elkaar niet en daarom ben ik een voorstander van gescheiden vaststelling. Alleen per kern aangeven voldoet allang niet meer. Verder is het duidelijk dat er een mogelijkheid dient te zijn om aan te geven of men wel bij Berghem, Megen, Haren, Marcharen, Ravestein, Lith, Geffen en Maasdonk wil horen. Zelf ben ik zeer gesteld op Lith maar met Geffen heb ik niets.

Zo krijg je een duidelijke keuze per inwoner en ziet iedereen waar je wel en niet bij wil horen. De politieke partijen dienen zich met onmiddellijke ingang achter de mogelijkheden te scharen die dhr, Coolen voorstaat, waarbij u als inwoner ook een verklaring kunt ondertekenen om uw keuze te bepalen. Ook moet duidelijk worden dat zijn eigen voorkeur niet mag vermeld worden als iedereen maar weet dat dit Oss is.

Ik ga heerlijk eten bij Paul en Georgette waar per toeval echt puur toeval mensen komen die de gekozen volksvertegenwoordigers zelf willen laten besluiten ook al komt er eens bij toeval iemand die wel eens in Oss is geweest en dit mag zo maar. Beste dames en heren, als iets helder is gebleken is het wel de argumentatie die achter de keuze van Anton dwarreld. Juist warrig en niet ter zake doende. En niet komen met wat mijn keuze en mijn motivatie is, die heb ik allang geleden aan onze vertegenwoordigers in gemeenteraad verstrekt en binnenkort mag dit weer.

bert

2018-03-03 23:27:25

Arjan,

Pijnappels van PL heeft gereclameerd bij de PvdA aangaande Ben Brands.

Daarna is het lidmaatschap van Ben door het hoofdbestuur afgenomen.

Ben vindt zijn wethouderschap (misschien eigenbelang) belangrijker dan zijn jaren lidmaatschap van de PvdA.

Dit is een ander verhaal dan jouw verhaal. 

J@n

2018-03-04 00:44:41

Op de site van GekkerMoetHetNietWorden d.d. 24-01-2015 stond anders ook een mooi stukje:

”In Uden gaat het gerucht dat niemand minder dan burgemeester Hellegers (PvdA) het landelijke bestuur van de PvdA gewezen heeft op de dubieuze rol van PvdA-lid Ben Brands die met zijn wethouderschap voor VHL (Vereniging Herindelen Landerd) de Landerdse PvdA (Progressief Landerd) het nakijken geeft. Ook zou meespelen dat Brands medeverantwoordelijk is geweest voor het opknippen van de gemeente Maasdonk en de verdeling van de buit over Den Bosch en Oss. De vrees bestaat in Udens bestuurlijke kringen dat Brands in Landerd hetzelfde kunstje gaat flikken en Oss andermaal een aanzienlijke gebiedsuitbreiding toebedeelt (zijnde Reek en Schaijk). Daarmee zou Uden ernstig benadeeld worden, omdat een gemeente Maashorst met alleen Zeeland en Uden een wel heel makkelijke prooi wordt voor Veghel/Meierijstad. Als eerste violist van strijksextet Kakelbont is Henk Hellegers natuurlijk de aangewezen persoon om hierover bij het sociaaldemocratische hoofdbestuur een hoge toon aan te slaan.”

J@n