Grave

Peeters Horen opent in Grave: 'We nemen de tijd voor de mensen'

Door Freddy Klooté

GRAVE - Martijn Peeters (53) is geboren in Nijmegen en getogen in Mook: “Na de basisschool deed ik het voortgezet onderwijs in Nijmegen. Na mijn eindexamen heb ik een de opleiding MBA gedaan. En ben boekhouder geworden”. Hij lacht als hij mijn verbaasd gezicht ziet: “Wacht maar af, je hebt het nog niet allemaal gehoord. Tussen 1994 en 2002 was ik dus boekhouder, maar dat was ‘m toch eigenlijk niet. Dus ben ik met een makelaarsopleiding begonnen.. Ik was gek op huizen en mooie oude panden. Ook voor die opleiding ben ik geslaagd. Maar toen stortte de huizenmarkt in. Inmiddels was ik getrouwd en had ik twee kinderen. Ik zag een advertentie in de krant van Beter Horen, solliciteerde en werd aangenomen. Ik volgde de driejarige opleiding voor audicien en doorliep die moeiteloos. Ik kon daarna fulltime aan de slag bij Beter Horen. Daar heb ik zeven jaar gewerkt. Leuk, maar ik wilde graag voor mezelf beginnen. Ik wilde meer tijd voor de cliënten”. (foto: Jan Bosch)

Zelfstandig audicien
Martijn Peeters vond een gastvrij onderdak voor zijn “Peeters Horen” in het pand van Tjeerd Giesbers Optiek. Eén stapje verwijderd van helemaal zijn eigen pand: “En toen kwam het prachtige 17e eeuws pand in Rogstraat 21 vrij. Naast Tjeerd Giesbers en Nellie de Wit. De mevrouw die Kerstartikelen verkocht stopte ermee en mijn droom kwam uit. Een eigen zaak, die ik naar eigen smaak kon inrichten”. En dat heeft Martijn ook schitterend gedaan. Hij heeft er een schitterende licht en ruime ontvang- en werkplek van gemaakt. Met alles voor Peeters horen erop en eraan. Van een ruime gesprekplek tot een geluidsarme controleruimte. “Die ruimte zit me als een zondags pak gegoten”, zegt een blije en trotse Martijn.

Gehoorproblemen
“Mensen lopen tegen een probleem bij het horen aan. Steeds vaker kunnen ze dingen niet goed verstaan. De tv wordt wat harder gezet. De omgeving, familie gaat er iets van zeggen. Vervolgens komt de periode van ontkenning en twijfel. En dan wordt toch de stap gezet. Opvallend is dat vrouwen dat beduidend eerder doen dan mannen”, vertelt Martijn. “Vrouwen komen gemiddeld na ongeveer drie jaar uitstellen, mannen pas na zeven jaar. En dan komen ze bij mij terecht. Nu dus in mijn prachtige pand. We werken overigens alleen op afspraak, want we nemen de tijd voor de mensen. Ik wil goed kunnen luisteren naar de verhalen en klachten waar mensen mee komen. Daarna volgt een screening. Een gehoortest, ter beoordeling van het vervolgtraject. Er zijn protocollen die bepalen of er een vervolg komt bij mij, of dat ik moet doorverwijzen naar een KNO-arts. Als iemand bij mij blijft bespreken we samen hoe we het probleem gaan aanpassen. Is het echt nodig? Heeft iemand er veel last van? Als dat wel het geval is, kan de cliënt een hoortoestel uitproberen of aanschaffen. Dat kan via een zorgverzekering of, zonder vergoeding via een private aanschaf. In de tv-reclames zie je de trend van zo klein mogelijke, onzichtbare hoortoestellen, waarbij ijdelheid een factor is”. Martijn, lachend: “En dat merk je meer bij mannen dan bij vrouwen. Overigens zijn de vergoedingen voor een toestel bij alle zorgverzekeringen gelijk. Dus is de tijd die aan uw probleem wordt besteed het grote verschil”.

Gehoortoestel
Als het adviesgesprek is geweest en de keuze is gemaakt, wordt de aanpassing ingepland. Het gehoortoestel wordt dan aangepast. Dan volgen er een paar weken om te wennen aan het nieuwe geluid, gevolgd door tussentijdse gesprekken over de ervaringen. Kijken we of er wat verbeterd moet worden. Hoe meer informatie ik krijg, des te beter de afstemming kan zijn. De proef is altijd vrijblijvend en het traject bestaat uit vier à vijf afspraken. Als iemand helemaal tevreden is, ronden we af. Vijf jaar lang bent u welkom voor eventuele problemen of hulp. Belangrijk is wel dat je zelf zorg draagt voor een goed onderhoud. Daarvoor krijg je uitleg van mij”.

“Peeters laat je weer horen” is de slogan van dit mooie bedrijf in hartje Grave.
Meer informatie? Bel 06-30 75 26 38 Of mail naar info@peetershoren.nl

 

|Doorsturen

Louis Sparidans

2020-10-06 15:11:44


Zo is het. Uit eigen ervaring weet ik dat Martijn aan een zeer persoonlijke benadering de voorkeur geeft. Dat is heel plezierig en leidt m.i. uiteindelijk tot het best mogelijke resultaat.

Uw reactie


Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties