Grave

Ongesponsord - Column Kenneth Steijvers

Door Kenneth Steijvers

Allereerst wil ik even kwijt dat deze column niet gesponsord wordt door Sisi no bubbles of Wicky Fruit. Ook ontvang ik geen enkele commissie van de Amersfoortse, de Apeldoornse of de Europeesche. Tevens ben ik op geen enkele wijze betrokken bij de verkoop van Maoam-snoepjes of Harlekijntjes Zacht Zoete drop. Zo, laat dat even helder zijn. Want als ik ergens wel vlekken van krijg zijn het die constante aanval van reclame-uitingen die we dagelijks over ons heen krijgen.

Ok, natuurlijk ben ik wel jarenlang belangeloos financieel gesteund door de firma Papa & Mama BV en na deze periode door Baas en co met bijbehorende contractuele verplichtingen. Maar ik heb mijn ouders nooit over het marktplein horen schallen: “Deze Kenneth wordt mede mogelijk gemaakt door…” Blijkbaar moeten we dat over andere zaken wel weten. Blijkbaar is het belangrijk om ons een digitale klok op televisie te laten zien en te vertellen dat deze mede mogelijk gemaakt is door Hupsefrups BV. Totaal overbodige informatie. Ik ga toch ook niet bij jou aanbellen met een kookwekker in mijn hand en schreeuwen: “Deze kookwekker is mede mogelijk gemaakt door de Stichting Gepensioneerde Houtwormkwekers”. De kookwekker zal jou niks interesseren en al helemaal niet door wie deze mogelijk gemaakt is. Had ik trouwens al aangegeven dat deze column niet mede mogelijk gemaakt is door Mentos the Freshmaker? Goed zo. Onlangs had ik trouwens een app’je gedownload om pdf-bestanden te kunnen openen op mijn mobiel. Blijkt deze app ervoor te zorgen dat je om de zoveel minuten een reclameboodschap ziet, ongeacht wat je op de telefoon aan het doen bent. Behoorlijk irritant. Zeker tijdens het autorijden. Oh sorry, zei ik dat hardop? Maar ook die spelletjes op de tablet voor de kinderen. Zijn ze braaf naar een zoetsappig zwaaiende Hello Kitty aan het kijken, schiet er ineens een filmpje tussendoor van een futuristische oorlog tussen bebloede orks en soldaten met dampende automatische geweren. De eerste jeugdtrauma’s zijn een feit. Lekker dan. Vroeger had je nog gewoon Loekie de Leeuw die een kort gebbetje maakte en leuk “Asjemenou” zei. Geen trauma’s toen hoor. Ja, behalve dan toen ze hem gekloond hadden en 100 keer hebben laten opduiken bij de Carnaval Festival in de Efteling (even tussen haakjes, deze column is niet gesponsord door de Efteling of enig ander pretpark, dat je het weet). Tegenwoordig lijkt het wel of niks meer kan bestaan zonder reclame of sponsoring. Alles en iedereen is gelabeld met reclame, kijk maar naar de kleren die je aan hebt, het kopje koffie dat je drinkt of de voetbalcompetitie op televisie. Keuken Kampioen Divisie, ja het is echt waar. Het is bijna zeldzaam als je niet gesponsord wordt.

Nu ik erover nadenk, alles wordt gesponsord, behalve ik en mijn schrijfseltjes. Ik zit hier dus gewoon ongesponsord te typen. Arme ik. Geen Kwik-Fit, Fitland of Land Rover. Geen Rittersport, Sportlife of Life Savers. Helemaal niks, noppes, nada. Wat een schande!

Kenneth Steijvers

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties