Grave

Sandra Gremmen/Finntage heeft 129.000 volgers op Instagram

'Mag ik met je op de foto?'

Door Freddy Klooté

GRAVE - De Graafse Sandra Gremmen is een bescheiden vrouw, die maar amper kan begrijpen dat ze eigenlijk beroemd is met haar merk Finntage. Een hobby, die uitgegroeid is tot de eerste plaats op Instagram in Nederland. Met een dijkwoning in de Dr. Kanterslaan, waarvan je aan de buitenkant het verschil met de andere huizen niet opmerkt. Waar een half miljoen kijkers naar het NPO-programma Binnenste Buiten haar interieur mocht bewonderen. Sandra Gremmen aan wie jonge vrouwen tijdens een interieurbeurs komen vragen of ze met haar op de foto mogen. Sandra Gremmen, dochter van Theo en Tineke uit de Maasstraat in Grave. Zus van Bob. Zo Graafs als de Maas, waar ze van haar huiskamer dagelijks op uitkijkt. Een familiemens, die haar merk naar haar zoon Finn vernoemde. Met nog een beetje Velps bloed, dat versterkt wordt door haar partner Pieter Brands.

“Ik ben in Grave geboren, heb hier ook de Raamdonk en de Griend bezocht en studeerde in Nijmegen aan de MEAO en deed er Schoevers Accountmanagement. Toen was het tijd om te gaan werken. Eerst bij de commerciële binnendienst van een meubelbedrijf . Dat heb ik twee jaar gedaan. Sinds achttien jaar werk ik in de uitzendbranche. Op inhouse-basis, wat betekent dat ik bij de klant in het bedrijf werkzaam ben. Momenteel is dat VGZ in Eindhoven. Ik woon samen met Pieter en onze zoon Finn. Momenteel zit ik op een kruispunt in mijn leven. Ik werk vier dagen in de week. Dat is leuk. Maar daarnaast heb ik mijn prettig uit de hand gelopen hobby, waardoor ons huis inmiddels beroemd is geworden”.

Ik ruik een verhaal. En dat komt: “Na achttien jaar fijn wonen in de Dr. Kanterslaan waren we op een punt gekomen dat we ofwel gingen verhuizen, of zouden verbouwen. De keuze viel op verbouwen, maar dan wel op “onze” manier”. “Onze?”, vraag ik, “of jouw manier?” Sandra schiet keihard in de lach. “Het verbouwen is eigenlijk niet Pieters ding, dus was het wel “mijn” manier. Ik had eerst een moodboard opgehangen, met allerlei voorbeelden van stofjes, hout, behang, andere materialen en knipsels van sfeerplaatjes uit bladen. Op een gegeven ogenblik was ons huis één grote bouwput geworden. We leefden in de slaapkamer. Finn vond het best gezellig zo. Het duurde drie maanden. Dat was wel even pittig. Maar ik mocht na de planning ook alles naar mijn wens laten uitvoeren. Een split-levelwoning met vijf verdiepingen. Afbreken en weer opbouwen. En zo ontstond mijn droomhuis: praktisch, sfeervol, stoer, vintage, kleurrijk. Kortom, ons eigen huis”.

Finntage
“In december 2015 was het huis klaar. Het was wit, strak en saai. Dat was nog niet wat ik wilde. Dus heb ik ideeën opgezocht op Pinterest en Instagram. Met mijn eigen sausje eroverheen. En toen kwam mijn droomhuis tevoorschijn. Door de vele ideeën die ik opgedaan heb, en ik zo trots was op ons huis, kreeg ik het idee om ook andere mensen te inspireren. Met foto’s van ons huis. Zo werd Finntage geboren. Zonder vooropgezet plan. Ik zette mijn eerste foto in december 2015 op Instagram. Meteen kwamen de eerste reacties daarop. Leuke, inspirerende reacties. Het werden er steeds meer. Voor de lol zei ik tegen mijn vriendinnen dat ik vol gas voor 10.000 volgers op Instagram zou gaan. Plus een reportage in VTWonen. Het aantal reacties bleef groeien. Net als het aantal volgers”.

Het is nu begin april 2018. Sandra Gremmen heeft inmiddels 129.000 volgers op Instagram. De reportage in VTWonen is er gekomen. Net als artikelen in de Telegraaf, Flair en in Duitse en Zweedse woonbladen. Een tv-ploeg heeft hier een hele dag opnamen gemaakt voor het programma Binnenste Buiten. Het is gewoon bizar. Ik ben nog maar twee jaar bezig”.

Groen en beroemd
“Die tv-ploeg had veel belangstelling voor de integratie van de vele planten in ons huis. En dan moet je weten dat er drie jaar geleden nog geen enkele plant in huis stond. Nu zijn dat er 65. Waarom? Tja, alles heeft op een gegeven moment met alles te maken. Mijn vele volgers maken dat ik interessant ben voor bedrijven. Ik kom dagelijks langs bij die vele volgers, dus daarom ontstonden allerlei vormen van samenwerking. Die samenwerking met bedrijven leidt dan weer tot vergoedingen. Dus begint het allemaal wat professioneler te worden. Sinds 2017 heb ik een officieel logo. Gemaakt door Ifthen. Dan weet je dat het goed is. En daar ga ik ook voor. Zo komt het groen ook regelmatig ververst in huis door een samenwerking met plantje.nl. Heb ik voor Flexa verf uitgeprobeerd. Ook dat werd goed ontvangen. Ik word uitgenodigd voor diverse VIP-evenementen. Daar ben ik een soort eregast. Allemaal door mijn hobby. Ik moet er nog steeds aan wennen”.

Weer staat Sandra Gremmen op een kruispunt in haar leven. Zou ze de sprong naar een eigen bedrijf met Finntage durven wagen? Een nieuwe fase maakt de keuze nog moeilijker. Een bedrijf in vloerkleden heeft haar benaderd om samen met hen een nieuw vloerkleed te ontwerpen. Sandra: “Je zult het niet geloven, maar over drie weken ligt het in de winkels. Met mijn label van Finntage eraan. Dat maakt mijn keuze nog moeilijker. Kijk, ik wil graag in samenwerking foto’s maken en posten, maar het moet niet één grote commerciële fotobundel worden. Ik wil wel van Finntage een echt merk maken. Het voordeel is dat ik nu een gigantisch groot netwerk heb. Dus de kans ligt er. Maar hoe zal ik het aanpakken?”

Wordt vervolgd.

Facebook: Finntage
Instagram: _finntage

 

|Doorsturen

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws

112-meldingen


Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties

Digikrant







Ook hier adverteren?

POLL

Op welke partij stemt u bij de Landerdse gemeenteraadsverkiezingen?

Deze poll is gesloten, u kunt niet meer stemmen.

Bekijk resultaten

Er is 1042 keer gestemd.

Op welke partij stemt u bij de Graafse gemeenteraadsverkiezingen?

Deze poll is gesloten, u kunt niet meer stemmen.

Bekijk resultaten

Er is 687 keer gestemd.

Weer


 

Agenda

 


Uw agendapunt hier?