Grave

INGEZONDEN: Medische service in Grave

Door Kees van Welie

Vooropgesteld dat ik alle respect hebt voor alle medewerkers in de zorg, zo ook die in Grave. Echter, om bij een zorgverlener te komen wordt steeds moellijker.

Alles wordt opgehangen aan corona. Om een afspraak te maken met je huisarts is al een avontuur op zich. Eerst allerlei uitleg over de nieuwe regels in verband met corona, je blijft maar in de wacht staan, soms wel meer dan 20-25 minuten. Dan krijg je de assistente, die graag wil weten wat er met je aan de hand is, maar dat wil ik nu net graag bespreken met de huisarts en niet met de assistente. Ben ik dan eindelijk bij de huisarts en krijg ik medicatie, volgt het volgende probleem bij de apotheek. Dan moet ik buiten in de wachtrij, met nog een stuk of acht gelukkigen, tot ik eindelijk naar binnen mag. Hoera, ik ben aan de beurt.
Deze week bloedprikken; meneer, wie bent u en heeft u een afspraak? Nee mevrouw, die heb ik niet. Helaas, dan kan ik u niet helpen, maar neemt u plaats, dan kunt u misschien tussendoor geholpen worden.

Zie hier waar je als patiënt tegenaan loopt. Zeer slechte service, veel drempels en regeltjes die in mijn optiek steeds meer verzonnen worden, om je maar zo veel mogelijk te ontmoedigen gebruik te maken van de zorg. Terwijl er toch echt gezegd wordt om bij klachten vooral toch gebruik te maken van de zorg. Ik hoef niet op audiëntie bij de Paus, en ook niet op de koffie bij onze Koning, maar ik wil gewoon naar mijn huisarts of gebruikmaken van andere noodzakelijke zorg. Hierbij behoren naar mijn mening geen onnodige drempels bij te worden opgeworpen.

Kees van Welie

|Doorsturen

Uw reactie


Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Jouw Arena

Meest gelezen

Laatste reacties