Grave

INGEZONDEN: Inbeslagname illegaal vuurwerk in Grave

Door Bewoner Zwanenhorst Grave

Graag wil ik nog een toelichting geven op het bericht op 17 december van het illegale vuurwerk dat in beslag is genomen in een rijtjeshuis in Grave. Dit blijkt in mijn straat te zijn geweest wat wij in de krant hebben moeten vernemen.

Er is hier vorig jaar bij de politie al door de straatbewoners op illegaal vuurwerk geattendeerd. Ook vorig jaar gold een vuurwerkverbod, maar daar heeft deze man zich niets van aangetrokken. Wij wisten al dat hij illegaal vuurwerk zou gaan afsteken en hebben vooraf aan 31 december de politie hier al op geattendeerd, zowel telefonisch als schriftelijk. De wijkagent is nooit langsgeweest.

Op de avond van 31 december leek het hier wel oorlog, iedereen hield zich aan het vuurwerkverbod behalve deze man die ook nog circa 30 vrienden en familieleden had uitgenodigd. De politie had geen manschappen om iemand langs te sturen op 31 december omdat ze allemaal naar de grotere steden waren gestuurd. De straat was bezaaid met resten van vuurwerk dat wij hebben opgeruimd. Wij hebben een vreselijke jaarwisseling gehad waarbij je niet eens de tv kon verstaan. Tevens vonden we nog maanden later resten van betonstrijkers in onze voortuinen. Ook was er wel degelijk schade aangericht aan geparkeerde auto's.

Nu eindelijk is er dan een politie-eenheid langs gestuurd en bingo, er bleek maar liefst 243 kg. illegaal vuurwerk in huis en schuur van deze man te staan. Moet je nagaan wat er gebeurd was als dit ontploft was, dan waren de gevolgen voor alle bewoners in onze straat niet te overzien geweest. Zeer waarschijnlijk was dit vorig jaar dus ook al het geval geweest en zijn we er goed vanaf gekomen. Een excuus namens de politie voor het niet adequaat opvolgen vorig jaar van onze informatie zou zeker op zijn plaats zijn!

Bewoner Zwanenhorst Grave

|Doorsturen

Anoniem

2021-12-30 16:00:37

Ga weg man zieligerd, ik woon ook in grave en ken deze man jij zal vast degene zijn die de politie heeft ingelicht omdat je zelf wel geen vrienden zult hebben om uit te nodigen laat deze mensen 1 keer per jaar genieten van oud en nieuw.

Ps: we zullen mooi cadeautje in de straat achterlaten

Kerstman

2021-12-30 16:03:43

Beetje zielig om mensen dr bij te linken bij de woute , bij zulke mensen moeten ze een vuurpijl naar binnen schieten of wat harders !

hopelijk heb je een leuke jaarwisseling dit jaar met weer een oorlog in je straat vuile verader

Pietje

2021-12-30 17:44:13

Wat een reacties. Gewoon bedreiging. Jammer dat iemand anoniem blijft. Van een Kerstman verwacht je ook wat meer intelligentie. In ieder geval op het gebied van het typen van Nederlandse teksten. Is het tenminste te lezen als de spelling klopt.

Afgezien daarvan, vuurwerk is niet voor niets illegaal. Stop toch eens met overal tegenaan te schoppen. Houdt het leefbaar voor je buurt.

RH

2021-12-30 18:18:49

Mooie reactie pietje, 

Maar als je iemand op zijn of haar spelling aanspreekt.is het een beetje dom als je zelf ook een fout maakt. 

Houdt spel je dan zonder t 

Beetje dom hè.

Je moeder

2021-12-30 18:45:38

Beste homo's van het verraadt clubje. Jullie zullen vast en zeker nog jaren lang last gaan krijgen door zulke zielige. Misselijk makende acties uit te voeren. Er zal een stapje boven op komen en de waarheid zal boven tafel komen. Groetjes je madre.

Pietje

2021-12-30 18:51:18

Beste RH,

Terechtwijzing klopt. Zorg je dan voortaan ook voor een komma en een spatie tussen aanspreekt en is ?

Ohja, een punt achter je voorlaatste zin hoort er ook te staan.

Pietje

2021-12-30 18:59:16

Beste Je moeder,

Hoe weet je dat zij homo's zijn ? Ken je hen ?

Waar zal een stapje bovenop komen ? Op 'er' ?

De waarheid is er al. Er is namelijk iemand aangehouden i.v.m. illegaal bezit van vuurwerk.

Niveau van alle reacties getuigt verder van weinig inlevingsvermogen vermogen m.b.t. het gevaarsniveau. Eigenlijk dom dus.

RH

2021-12-31 12:15:06

Hoho pietje 

Ik irriteer me niet aan spelfouten  of typfouten. Van een ander.  

VInd gewoon dat als je iemand zo terecht wijst. 

Je het zelf ook goed mag doen . 

Beetje dom hè

P.s. Ik had gigantisch veel schultenbrau gedronken dan maak je typfouten. Dus dan mag het.

Pietje

2021-12-31 14:57:43

Beste RH,

Tsja dan kan je alles goedpraten. 

Dan hou ik het op automatische spelling.

Inderdaad een beetje dom van jezelf. Alcohol maakt meer kapot dan je lief is ;)

Je drinkt plutonium

2021-12-31 17:10:44

Wat zielig zeg! Oud en nieuw is om te vieren en niet thuis zitten en tv kijken. Get a life ffs, laat mensen vieren.

Alleen landverraders, NSB'ers enzovoort bellen de politie.

Pietje

2021-12-31 18:04:15

Beste Je drinkt plutonium,,

1 vuurpijl of ander foutje bij 241 kg vuurwerk en zeg maar dag Zwanenhorst.

Enige geschiedkundige kennis is u blijkbaar vreemd........

RH

2021-12-31 20:48:22

Stonden meer spelfouten in je stukje en dat zonder automatische spelling. Maar ik wil je niet de grond in boren. Ik ben gewoon goed de Nederlandse taal, sorry pietje.

En alcohol is nu eenmaal lekker dat heeft niks met dom te maken . Je bent zelf beetje dom hè.

Pietje

2021-12-31 21:03:28

Klopt, maar in die van jou nog meer.

Alcohol heeft toch effect bij jou. Zeker in de laatste reactie.

En alcohol is niet lekker, de dranken waar het in zit wel.

Maar genoeg geleuterd, veel succes allemaal met jullie domme reacties en primitieve zienswijze op medemenselijkheid. Ben blij dat ik niet op de Zwanenhorst woon.

Fijne jaarwisseling allen, en een verstandig en niet egoïstisch jaar voor iedereen gewenst.

Dom hè.

De Waarheid

2022-01-03 14:49:07

Vuurwerk heeft vaak n keurmerk, dus spreek je dan van illegaal vuurwerk?

meer dan 200kg is idd wel beetje overdreven!

het afsteken mocht niet, maar het kopen van legaal vuurwerk in Belgie is niet verboden edoch de "normale" en wettelijke gewichten die je over de grens mag meenemen en dat lijkt me niet 239kg ????.

en daarnaast als jij naast zo iemand woont en je weet dat die persoon dat heeft dan ga je eerst in gesprek met elkaar, maar stel dat dit dus niet werkt omdat die persoon zeer egoïstisch is in zijn vuurwerk standpunt dan zag die bewoner het "verraad" misschien als laatste optie.

stel er gebeurd iets dan is dit toch iets wat verkomen had kunnen worden! Nou het is verkomen! Gelukkig niks gebeurd en doorgaan tot de orde vd dag.

volgend jaar iets minder vuurwerk wat gewoon "normaal" is dan heeft niemand daar problemen mee lijkt me