Grave

INGEZONDEN:

Ben Litjens: 'Ik heb nooit gevraagd om een hertelling, dat is nepnieuws van De Gelderlander'

Door Ben Litjens van Keerpunt

Omdat in de voorbije campagne Keerpunt Samen standvastig geconfronteerd is met onrechtmatige beïnvloeding van buitenaf heb ik het Centraal Stembureau gevraagd hiernaar een onderzoek te doen. De regering heeft gemeenten gewaarschuwd voor dit soort praktijken. De regering vindt het belangrijk dat hier onderzoek naar gedaan wordt. Ik beschouw het als mijn burgerplicht dit formeel te melden bij het Centraal Stembureau. Het Centraal Stembureau heeft mijn verzoek op 29 november zonder nader onderzoek afgewezen. Dit verzoek luidt als volgt:

Zoals u kunt lezen heb ik nergens om een hertelling gevraagd. Een hertelling is als je denkt dat er in de stembureaus niet correct is geteld. Daarover is bij mij nooit enige twijfel geweest. Herstemming of nieuwe verkiezingen kan een gevolg zijn van het advies van de voorgestelde onderzoekscommissie. Dat is iets voor later.

Het is 100% nepnieuws dat ik hertelling wil of heb gevraagd, zoals De Gelderlander met dikke letters schrijft. Het gif van nepnieuws is aan Keerpunt en mij zonder hoor en wederhoor door De Gelderlander toegediend. Pats, beschadigen maar!

Ben Litjens
Fractievoorzitter Keerpunt

|Doorsturen

Christel N

2021-12-01 13:13:14

Dude, neem gewoon je verlies zonder jezelf en je partij in een nog kwader daglicht te zetten.

En anders geef eens een "VOORBEELD" van je zogenoemde "onrechtmatige beïnvloeding van buitenaf". Want zoals ik het zie heeft Keerpunt/jij verloren puur en alleen door de shit die jij en je broer hebben uitgehaald en "proberen recht te zetten" zonder enige vorm van onderbouwing of voorbeelden.

Louis Sparidans

2021-12-01 18:17:27


Beste Ben, beste Jan (gebroeders Litjens). Heus Ben, met dit ingezonden stukje ben je er nog lang niet. Waar moet dit eindigen?

Noem, om te beginnen man en paard, d.w.z. namen en toenamen van personen en/of partijen die volgens jullie beiden de verkiezingen ‘onrechtmatig van buitenaf hebben beïnvloed, nep-advertenties hebben geplaatst’ enzovoorts.

En reageer vervolgens ook nog uitgebreid op mijn eerdere reacties. Ik begrijp dat jullie beiden daar niet enthousiast over zijn, maar je moet het ook niet willen wegpoetsen door NIET te reageren. Daarvoor vind ik jullie standpunt te ernstig.

Ik bedoel het halve-pagina-grote stuk in de verkiezingsspecial van een dag of tien geleden, voorzien van het (extra-groot) Keerpunt-logo, onder de titel ‘KLIMAATVERANDERING NIET DOOR MENSEN VEROORZAAKT’ met als argumenten:

1e Swarm-satellieten hebben gemeten dat de magnetische Noordpool met een snelheid van 55 km per jaar zich verplaatst richting Groenland en Rusland. Juist op deze route smelt het ijs. Hierdoor verplaatst ook de Zuidpool zich.

2e Stikstof is een verzonnen probleem door de politiek. De natuur heeft stikstof nodig. Wij zijn tegen kapitaalvernietiging en staan achter de boeren.

3e Vulkanen braken elk jaar tonnen aan CO2 en lava uit. De natuur heeft die nodig. Het levert zeer vruchtbare grond op. De fijnstof in de lucht wordt veroorzaakt door slijtage van remschijven en remblokken en wel voor 80% en niet door de dieselmotoren.

4e Keerpunt 2010 is tegen de huidige klimaathysterie en wil groepen burgers niet tegen elkaar opzetten en inspraak via referenda.

5e Ondernemers mogen niet de dupe worden van het huidige zig-zag beleid van de coronamaatregelen.

Met tot SLOT, als klap op de vuurpijl (vetgedrukt): ‘Steun de enige partij met een echte ondernemer als lijsttrekker: Keerpunt 2010, lijst 10’.

Ben of Jan, ik heb het niet bedacht en zou het eerder als nep-bericht willen betitelen.
Zo win je ook de volgende verkiezingen NOOIT.

Joop Verweij

2021-12-02 21:17:56

Er staat nergens in het artikel van de Gelderlander dat dhr. Litjens om een hertelling vraagt. Dat verzint hij zelf. Er staat dat hij bezwaar maakt tegen de uitslag, en dat klopt toch ook. 

Werkelijk belachelijk dat dit nu hier weer gepubliceerd wordt. Is deze krant soms de spreekbuis van dhr. Litjens?

Louis Sparidans

2021-12-06 10:45:08

Ben en Jan Litjens waarom houden jullie je zo kaduuk? Waarom geen reactie meer op mijn eerder gemaakte opmerkingen?

Zo verlies je elke geloofwaardigheid. Juist nu het er voor jullie op aankomt.
Later hoeft het niet meer….

B W A M Litjens

2021-12-06 22:35:06

Goede avond.

Jan is ziek.

Groet Ben.

Brutaal Bruurtje

2021-12-07 15:40:03

Ik vind het wel grappig allemaal en weinig serieus te nemen.
Kijk wanneer je zoiets beweert en op schrift zet als:

1e Swarm-satellieten hebben gemeten dat de magnetische Noordpool met een snelheid van 55 km per jaar zich verplaatst richting Groenland en Rusland. Juist op deze route smelt het ijs. Hierdoor verplaatst ook de Zuidpool zich.
Dan ben je, met alle respect, toch wel een beetje het spoor bijster en kom je redelijk in de buurt van de Wappietheorien.

Dat het magnetische noorden verplaatst weten we al zolang we het kompas kennen. Elke zeeman weet dat dat de Variatie" is en op elke nieuwe uitgave van zeekaarten wordt dat steeds aangepast. Niets nieuws  en neits bijzonders. De afgelopen periode verplaatst het magnetische noorden zich wel sneller dan voorheen, dat is juist en lijkt bijzonder te zijn maar dan wel richting Rusland en dus niet naar Groenland hetgeen dan weer onjuist is. Bijzonder detail is dat het magnetische noorden nog nooit zo dicht bij het ware noorden heeft gelegen als nu.
En wanneer je de noordelijke oostroute bedoel, schrijf dat dan op. Markant is wel dat daar op dit moment toevallig veel schepen liggen vastgevroren. Tenslotte: de Zuidpool is gewoon de zuidpool en zolang onze aarde door blijft draaien zoals die nu doet, blijft die geografische zuidpool daar ook liggen. Ik denk dat ik misschien wel begrijp wat je bedoeld, maar dat staat er niet.
Kortom hoeveel onzin, feitelijke onjuistheden, verkeerde conclusies en onzorgvuldigheden,  lukt het iemand om in 4 zinnen op te schrijven en dat is wel weer een prestatie vind ik.
Het lijkt wel politiek!   

 

Jan Opsteegh

2021-12-07 19:54:35

Jan litjens, dat is minder nieuws, vanaf deze plaats beterschap en een spoedig herstel gewenst.

Maar Ben, wat zijn jouw antwoorden op de gestelde vragen? Jij als ervaren politicus en politieke leider en aanvoerder, van Keerpunt Samen standvastig vooruit zult hierop toch wel antwoorden hebben.

Het kan toch niet zo zijn dat nr.32 van de lijst het beleid van Keerpunt Samen standvastig vooruit bepaald!

Louis Sparidans

2021-12-07 20:51:28


Beste Brutaal Bruurtje. Dank voor al je toelichting op het fenomeen van de verplaatsing van het magnetische noorden!

Ik neem aan dat je ook hebt begrepen dat ik ‘Keerpunt’ slechts heb geciteerd, uit een namens deze partij geplaatste advertentie. Niet voor niks heb ik het dan ook zélf als een NEP-verhaal betiteld!

Vandaar mijn kritische vragen aan Ben of Jan Litjens om een toelichting op deze onzin. Ik ga ervan uit dat Jan, na zijn herstel, alsnog hierop zal reageren. Of anders Ben zelf wel. Hij is immers de partijleider.

Ja, het behoorde dus wel degelijk tot de politieke verkiezingscampagne van ‘Keerpunt’. Hoe gekker wil je het nog hebben?

Brutaal Bruurtje

2021-12-08 10:04:13

Mee eens

Louis Sparidans

2021-12-15 21:02:34


Ben, intussen zijn we weer een dag of tien verder.

Of je broer Jan nu al dan niet beter is (ik hoop het overigens wel voor hem), jij moet zelf toch ook nader kunnen reageren op de vragen en opmerkingen die zijn geplaatst naar aanleiding van jullie advertentie dat ‘Klimaatverandering niet door de mens is veroorzaakt’, alsmede de genoemde argumenten daarvoor.

Een paar dagen geleden sprak ik zelfs iemand die, met name vanwege deze uitspraak, niet eens op je is gaan stemmen, ofschoon dat aanvankelijk wél zijn bedoeling was.

Voor de advertentie, compleet met een groot Keerpunt-logo, kun je de uitgever niet verantwoordelijk stellen. De advertentie zal immers toch ook door Keerpunt zijn betaald of niet soms?

Daarom nogmaals Ben: leg onderhand een en ander eens nader uit, anders kun je wel definitief inpakken, lijkt me.

Arenalokaal in beeld

Laatste nieuws



Vacatures

Specials

Ondernemend nieuws

Faillissementen

Meest gelezen