Afbeelding

Smokefriends Schaijk start reclamecampagne met Ryanair

Nieuws 389 keer gelezen

‘Deskundig advies zeer belangrijk bij aanschaf elektronische sigaret’
SCHAIJK - Het Schaijkse bedrijf Smokefriends start in januari een grootscheepse reclamecampagne in samenwerking met de bekende Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. ‘De hele maand lang wordt er op de vliegtuigen van Ryanair en in de magazines aan boord reclame gemaakt voor onze elektronische sigaretten’, vertelt Raijmond Verwijst, eigenaar van de zaak aan de Hoogschaijksestraat 31. Ryanair voert door heel Europa 1.500 vluchten per dag uit met gemiddeld zo’n 150 mensen aan boord. ‘We bereiken in een maand tijd dus zeker zeven miljoen mensen’, rekent Verwijst voor.

\n

De jaarwisseling nadert met rasse schreden en traditioneel nemen veel mensen zich dan voor om te stoppen met roken. De elektronische sigaretten van Smokefriends bieden daarbij uitkomst, geeft Verwijst aan. ‘Onze elektronische sigaretten zijn niet schadelijk voor de gezondheid

 Onlangs verschenen in de media berichten waarin het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) waarschuwde voor de e-sigaretten. Die zouden verslavend zijn en mogelijk zeer giftige en kankerverwekkende stoffen bevatten. Volgens staatssecretaris Van Rijn is er onvoldoende onderzoek om te stellen dat e-sigaretten veilig zijn. Raijmond Verwijst: ‘Het is jammer dat in die berichtgeving alle elektronische sigaretten over één kam worden geschoren. Sommige collega’s importeren vloeistoffen uit China en Amerika. Die zijn niet onderzocht op schadelijke bestanddelen en uitwerking op het menselijk lichaam. Wij hebben een eigen laboratorium waarin we de vloeistoffen zelf samenstellen en produceren. We beschikken over alle benodigde diploma’s en certificaten én hebben toestemming van de Duitse Voedsel- en Warenautoriteit om deze vloeistoffen te produceren. Al onze vloeistoffen zijn uitgebreid getest en goedgekeurd. Wij verkopen uitsluitend kwaliteitsproducten waar mensen ook echt baat bij hebben.’

Advies en service
Met de toenemende populariteit van de e-sigaret ontstaat ook een wildgroei van aanbieders. Cafés, supermarkten en zelfs snackbars, overal worden de elektronische sigaretten te koop aangeboden. Een slechte ontwikkeling, meent Verwijst. ‘Elektronisch roken is geen kwestie van bij een plaatselijke winkelier een setje kopen en beginnen. Het is een maníer van roken en iets wat je moet leren. En daarvoor is deskundig advies en begeleiding vereist en een stuk service. Wij bieden dat. Het is ten zeerste aan te raden om de eerste keer hier te komen. Wij laten mensen de diverse smaken en mogelijkheden uitproberen en geven uitgebreid uitleg en advies. Het is geen kwestie van doosje vullen en roken. Bij een verkeerde manier van inhaleren -bijvoorbeeld te snel, te hard of te kort- komt niet de juiste smaak en hoeveelheid nicotine vrij, waardoor de drang naar een echte sigaret blijft. Wij leggen precies uit hoe je de elektronische sigaret optimaal kunt gebruiken’, zegt Verwijst, die zich sinds de opening van zijn zaak op 9 september mag verheugen op vele positieve reacties. ‘Ik heb ontzettend veel tevreden klanten, die dankzij de elektronische sigaret nu al elf-twaalf weken van het roken af zijn.’

Startersset  
Een e-sigaret startersset (bestaande uit twee elektronische sigaretten en een oplader) kost 39,95 en voor drie flesjes vloeistof, waar je ongeveer een maand mee doet, betaal je 9,95. ‘Iemand die per dag een pakje sigaretten rookt van 6 euro bespaart op jaarbasis zo’n 2.000 euro. Verder stinkt het niet, hoef je in de kroeg niet meer naar buiten, krijg je geen gele handen en tanden meer, gaat je huid er beter uitzien en krijg je meer lucht en meer smaak.” De vloeistoffen zijn verkrijgbaar in vele smaken, waaronder negen verschillende tabakssmaken. Maar ook fruitsmaken en smaken als menthol, cappuccino en hazelnoot behoren tot de mogelijkheden.

Smokefriends is gelegen aan de Hoogschaijksestraat 31 in Schaijk. Voor meer info: http://www.smoke-friends.nl/.

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant